2017
-
MultiEdTech 2017: 1st international workshop on multimedia-based educational and knowledge technologies for personalized and social online trainingScherp, A., Mezaris, V., Köhler, T. & Hauptmann, A.,
23 Okt. 2017,
MM '17: Proceedings of the 25th ACM international conference on Multimedia.
Association for Computing Machinery, Inc,
S. 1980-1982,
3 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Urban history in 4 dimensions - Supporting research and educationMünster, S., Friedrichs, K., Kröber, C., Bruschke, J., Henze, F., Maiwald, F. & Niebling, F.,
18 Aug. 2017,
in: International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences - ISPRS Archives.
42,
2W5,
S. 525-530,
6 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Konferenzartikel
-
Research methods' education: Empirical testing of a technique for assessing prior knowledge: Experiment BKöhler, T., Mohamed, B. & Claus, T.,
16 Juni 2017,
Proceedings - 11th 2016 International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, KICSS 2016.
Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE),
7951444.
(Proceedings - 11th 2016 International Conference on Knowledge, Information and Creativity Support Systems, KICSS 2016)Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
-
-
-
-
Die Gamifizierung der Hochschullehre: Potenziale und HerausforderungenFischer, H., Heinz, M., Schlenker, L., Münster, S., Follert, F. & Köhler, T.,
2017,
Gamification und Serious Games. Grundlagen, Vorgehen und Anwendungen.
Strahringer, S. & Leyh, C. (Hrsg.). Neuerscheinung Aufl.,
Wiesbaden,
S. 113-125,
13 S.,
(Edition HMD)Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten
-
-
Flexibilisierung, Kompetenzorientierung und Heterogenitätsnutzung: Wie Invertierung die akademische Lehre bereichertEngel, M., Heinz, M. & Sonntag, R.,
2017,
Inverted Classroom – The Next Stage. Lehren und Lernen im 21. Jahrhundert.
Neuerscheinung Aufl.,
Baden-Baden,
S. 133-144,
12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten