2023
-
Weiterbildungsbeteiligung von Kleinst- und Kleinunternehmen durch digitale Lernszenarien fördern: Abschlussbericht zum Projekt weiter.digitalDyrna, J., Pippig, M., Herchet, M., Zawidzki, J. & Zimmermann, T.,
4 April 2023,
in: Open Research in Progress – Reports of the Center for Open Digital Innovation and Participation.
1,
1,
67 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Self-directed and Collaborative Learning in an Advanced Training Context: Conception and Implementation of an Innovative Online Teacher Qualification ProgramLiebold, M., Pluder, M., Schaarschmidt, N., Hoffmann, L., Stark, L., Müller, J., Filz, N. & 1 weitere,
22 März 2023,
Learning in the Age of Digital and Green Transition.
Springer LinkPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten
-
A metacognition-based technology for guiding automotive project-based instruction: A state of the artYudantoko, A. & Köhler, T.,
9 März 2023,
4th International Conference on Vocational Education of Mechanical and Automotive Technology, ICoVEMAT 2021.
Wijanarka, B. S., Pratiwi, H. & Setiadi, B. R. (Hrsg.). American Institute of Physics Inc.,
020029Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Needs and Requirements of Teachers, Learners and Administrative Staff for AI Based Mentoring Tools in Higher EducationZawidzki, J., Bez, M. & Jalilov, O.,
März 2023,
INTED2023 Proceedings: 17th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, Spain. 6-8 March, 2023.
S. 4674-4679,
6 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
A Model of the Thai Educational Standard (B.Tech.) Integration with the International Professional Standard Demanding from the Industrial SectorOde-sri, A., Köhler, T., Sethakul, P., Koschawong, S. & Lekapat, S.,
2023,
Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022.
Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V.,
S. 895-906,
12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
An Analysis of Barriers and Facilitators for the Development of Digital Competencies of Engineering StudentsGalarce Miranda, C. L., Gormaz Lobos, D. O., Kersten, S. & Köhler, T.,
2023,
Learning in the Age of Digital and Green Transition: Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022.
Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer, Cham,
Band 1.
S. 300-311,
12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
-
Bildungsumgebungen integriert planenSchlenker, L., Nönnig, J. R. & Köhler, T.,
2023,
Handbuch E-Learning.
Köhler, T. (Hrsg.). Wolters Kluwer,
Band 102.
S. 191-196Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten
-
-
Empowering Students with AI-based Chatbot Assistants: A New Era of Higher Education?Hummel, S., Köhler, T., Brouwer-Zupanicic, N., Egger, R. & Rieger, M.,
2023,
Communities in New Media. Inclusive Digital: Forming Community in an Open Way Self-Determined Participation in the Digital Transformation - Proceedings of 26th Conference GeNeMe 2023.
Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag,
S. 38-43,
6 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband