2023
-
Open Educational Resources zur Erhöhung der Bildungsteilhabe an sächsischen Hochschulen. Status Quo und PerspektivenMüller, J., Vogel, A., Dyrna, J., Liebold, M. & Clauss, A.,
2023,
Communities in New Media. Inclusive Digital: Forming Communities in an Open Way. : Proceedings of 26th Conference GeNeMe.
Köhler, T., Eric Schoop, Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag,
S. 320,
332 S.,
H.2Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
-
Rollenbeschreibungen von Hochschullehrenden im Kontext der DigitalisierungVogel, A., Riedel, J. & Henschler, J.,
2023,
Digitale Kulturen der Lehre entwickeln : Rahmenbedingungen, Konzepte und Werkzeuge.
Mrohs, L., Franz, J., Herrmann, D., Lindner, K. & Staake, T. (Hrsg.). Wiesbaden: SPRINGER VS/SPRINGER FACHMEDIEN,
S. 103-116Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Rollenvielfalt in der digital gestützten HochschullehreRiedel, J., Henschler, J. & Vogel, A.,
2023,
Kompetenzen im digitalen Lehr- und Lernraum an Hochschulen .
Hombach, K. & Rundnagel, H. (Hrsg.). Bielefeld: wbv Publikation, Bielefeld,
S. 37-53Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Social VR as an approach to foster collaboration among scientists and educators within the networked infrastructure for education: A pilot case study to examine its and task fit and acceptanceDyrna, J., Lorenz, R., Galarce Miranda, C. L., Heitz, R. & Köhler, T.,
2023,
in: e-learning and education : eleed.
2023,
Special Edition Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Strategic Viewpoints for the Awareness of Educational Competition in Response to New World Order (NWO): Case Study: The Fraction Project as an Example for Higher Education (HE) Partnerships Between Asia and EuropeOde-sri, A., Köhler, T., Techapalokul, P., Wimonthanasit, P. & Kaewphadee, P.,
2023,
Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022.
Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V.,
S. 802-814,
13 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
The Application of Academic Article Writing Techniques for Content Creation for the Promotion of Buddhist-Based Learning Communities and the Conservation of Buddhism via Online Communities: Case Study: A Fund-Raising Project to Establish the Meditation Center at Mahavana Ashram, Nepal Using Facebook PageOde-sri, A., Köhler, T., Kaewphadee, P., Wimonthanasit, P. & Techapalokul, P.,
2023,
Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022.
Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V.,
S. 827-838,
12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
2022
-
Students e-learning readiness towards education 4.0: Instrument development and validationHariyanto, D., Yatmono, S., Khairudin, M. & Köhler, T.,
28 Nov. 2022,
in: Jurnal Pendidikan Vokasi.
12,
3,
S. 236-344Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
How Nature Benefits Mental Health: Empirical Evidence, Prominent Theories, and Future DirectionsHerchet, M., Varadarajan, S., Kolassa, I. & Hofmann, M.,
23 Nov. 2022,
in: Zeitschrift für klinische Psychologie und Psychotherapie : Forschung und Praxis.
51,
3-4,
S. 223-233,
11 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)