2022
-
Regionale Gerechtigkeit. Grundlagen und Lösungsansätze für den Stadt-Land-Kontext. Discussion paperWeith, T., Barthold, S., Doernberg, A., Gailing, L., Köck, W. & Köhler, T.,
1 Juni 2022,
Leibniz-Zentrum für AgrarlandschaftsforschungElektronische (Volltext-)VersionPublikation: Vorabdruck/Dokumentation/Bericht > Arbeitspapier
-
Digitalisierungsbezogene Kompetenzen Dozierender in den Lehramtsstudiengängen der TU Dresden: Ergebnisse des Forschungsprojekts DiKoLA der Professur für Medienpädagogik und der Professur für Bildungstechnologie an der TU DresdenTolle, J., Liebold, M., Dallmann, C., Odrig, V. & Schaarschmidt, N.,
18 Feb. 2022,
in: MedienPädagogik : Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung.
2022,
18,
S. 469-493,
25 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Acceptance of ICT in Institutional Collaboration in Vocational Education. Empirical Findings Based on Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT)Schaarschmidt, N., Schrader, M., Schilk, F., Fischer, H., Blass, S. & Köhler, T.,
2022,
Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education - Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2021.
Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V.,
S. 85-94,
10 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
-
-
An Analytical Study of Factors Related to TVET Implementation in Thailand as the Centre of Excellence in the Past Decade: A Case Study: History & Current State of Art+ a Comparison Study of TGPES and GTDEEOde-sri, A., Koehler, T. & Wimonthanasit, P.,
2022,
Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education: Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2021).
Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V.,
Band 2.
S. 79-90,
12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Attitudes and Perceptions of Teaching Staff About the Online Learning During the COVID19 Pandemic: A Case Study of Engineering EducationGormaz-Lobos, D., Galarce-Miranda, C., Kersten, S. & Hortsch, H.,
2022,
in: International Journal of Engineering Pedagogy: iJEP.
12,
3,
S. 38-49,
12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Conception of a Machine Learning Driven Adaptive Learning Environment Using Three-Model Architecture.Toorchi Roodsari, S., Schulz, S., Schade, C., Stagge, A. & Adelberg, B.,
2022,
International Conference on Interactive Computer Aided LearningPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Designing a Curriculum for Digital Competencies Towards Teaching and LearningFessl, A., Maitz, K., Paleczek, L., Köhler, T., Irnleitner, S. & Divitini, M.,
2022,
Proceedings of the 21st European Conference on e-Learning, ECEL 2022.
Fotaris, P. & Blake, A. (Hrsg.). Academic Conferences and Publishing International Limited,
S. 469-471,
3 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Designing Digital Self-Assessment and Feedback Tools as Mentoring Interventions in Higher EducationMoser, E., Shegupta, U. U., Ihsberner, K., Jalilov, O., Schmidt, R. & Hardt, W.,
2022,
Communities in New Media. Digitality and Diversity Overcoming Barriers with digital Transformation : Proceedings of 25th Conference GeNeMe.
Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag,
S. 321-325,
5 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband