Felix Hartung

scientific staff
NameDipl.-Ing. Felix Hartung
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Publications
27 Entries
2017
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Multiscale Rubber Friction Analysis on Rough and Flexible Surfaces , 1 Dec 2017, In: Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics: PAMM. 17, 1, p. 593-594Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Conference article
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Untersuchung zum Einfluss des Fahrbahnaufbaus auf die Beanspruchung im Asphalt , 2017, 5. Dresdner Asphalttage. Dresden: Technische Universität Dresden, Vol. 5. p. 59-71Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2016
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Numerical modeling of inelastic structures at loading of steady state rolling: Thermo-mechanical asphalt pavement computation , 1 May 2016, In: Computational Mechanics. 57, 5, p. 867-886, 20 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
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Finite-Elemente-Simulation der Reifen-Fahrbahn-Interaktion , 2016, In: Bauingenieur. 91, 12, p. 506-517, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
2015
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Gekoppelte thermo-mechanische Modellierung der Interaktion zwischen rollendem Reifen und Fahrbahn , 2015, 4. Dresdner Asphalttage: Tagungsband. Dresden: Technische Universität Dresden, Vol. 4. p. 75-84, 10 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Gekoppelte thermomechanische Simulation von Reifen und Fahrbahn - Ansätze zur Berücksichtigung der inelastischen und temperaturabhängigen Materialien sowie der von der Fahrbahnoberfläche abhängigen Reibeigenschaften , 2015, 15. Internationale VDI-Tagung: Reifen - Fahrwerk - Fahrbahn. Hannover: VDI Verlag, Düsseldorf, Vol. 15. p. 323-338, 16 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Thermo-mechanical computation of inelastic pavement structures under rolling tire loads , 2015, In: Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics: PAMM. 15, p. 439-440, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article