Dr. Kirsten Hoffmann Name Dr. rer. pol. Kirsten Hoffmann Group Head Operations Research Send email Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only). Contact Information Address work Visitors' Adress: Fakultät Wirtschaftswissenschaften, Hülße-Bau, HÜL 505 (North wing) Helmholtzstraße 10 01069 Dresden None Show map of this location. work Tel. Office hours: on appointment Teaching Strategic Production Management (Exercise) Projects Industrial Projects SINA: Crew scheduling with attendance rates for conducters in local transport at DB Regio AG Curriculum Vitae Personal details Birth: 1986 in Radebeul Marital status: Unmarried Vocational Training and Studies Oct. 2005 – March 2012: Studies of Business Mathematics at Technische Universität Dresden, diploma Aug. 1997 - June 2005: Humboldt-Gymnasium Radeberg Professional experience since April 2012: Scientific Assistant at the Chair of Business Management especially Industrial Management at Technische Universität Dresden Publications 1 bis 10 von 10 EinträgenHoffmann, Kirsten: Schichtplanung von Zugbegleitpersonal unter Berücksichtigung von Prüfquoten. In: Tagungsband MKWI 2014 (2014), S. 1458–1470Hoffmann, Kirsten: Das Streifenpackproblem : Die Notwendigkeit unterer Schranken. In: OR News (2013), Nr. 49, S. 14–15Hoffmann, K.: A Hybrid Solution Approach for Railway Crew Scheduling Problems with Attendance Rates. In: Operations Research Proceedings 2015 (2017), S. 243–250Heil, J.; Hoffmann, K.; Buscher, U.: Railway crew scheduling: models, methods and applications. In: European Journal of Operational Research 283 (2020), Nr. 2, S. 405–425Hoffmann, Kirsten; Buscher, Udo; Neufeld, Janis Sebastian; Tamke, Felix: Solving practical railway crew scheduling problems with attendance rates. In: Business & Information Systems Engineering 59 (2017), Nr. 3, S. 147–159Neufeld, J. S.; Scheffler, M.; Tamke, F.; Hoffmann, K.; Buscher, U.: An efficient column generation approach for practical railway crew scheduling with attendance rates. In: European Journal of Operational Research 293 (2021), Nr. 3, S. 1113–1130Hoffmann, Kirsten: New Lower Bounds for the Three-Dimensional Strip Packing Problem. In: Operations Research Proceedings 2013, Operations Research Proceedings (2014), S. 201–207Neufeld, Janis S.; Hoffmann, Kirsten; Scheffler, Martin; Tamke, Felix; Buscher, Udo: Effiziente Schichtplanerstellung für Zugbegleiter im Nahverkehr unter Berücksichtigung von Quoten. In: Eisenbahntechnische Rundschau 67 (2018), Nr. 4, S. 37–41Buchwald, Torsten; Hoffmann, Kirsten; Scheithauer, Guntram: Relations between capacity utilization, minimal bin size and bin number. In: Annals of Operations Research 217 (2014), Nr. 1, S. 55–76Hoffmann, Kirsten; Buscher, Udo: Valid inequalities for the arc flow formulation of the railway crew scheduling problem with attendance rates. In: Computers & Industrial Engineering 127 (2019), S. 1143–1152Diese Informationen werden vom Vorgängersystem FIS bereitgestellt. Lectures 1 bis 7 von 7 EinträgenSchichtplanung von Zugbegleitpersonal unter Berücksichtigung von PrüfquotenKirsten Hoffmann, 26.02.2014 - 28.02.2014A column generation approach for the rail crew scheduling problemKirsten Hoffmann, 26.02.2015 - 27.02.2015New Lower Bounds for the Three-Dimensional Strip Packing ProblemKirsten Hoffmann, 03.09.2013 - 06.09.2013A hybrid solution approach for railway crew scheduling problems with attendance ratesKirsten Hoffmann, 01.09.2015 - 04.09.2015Optimierte Schichtplanerstellung für Zugbegleiter im Nahverkehr unter Berücksichtigung von QuotenNeufeld, Janis / Hoffmann, Kirsten, 14.01.2015Optimierung der Fahrzeugumläufe im Eisenbahnverkehr - ein graphentheoretischer AnsatzKirsten Hoffmann, 15.10.2012A column generation approach for the rail crew scheduling problemKirsten Hoffmann, Janis Sebastian Neufeld, 16.04.2015 - 17.04.2015Diese Informationen werden vom Vorgängersystem FIS bereitgestellt.