Publications
100 Entries
2023
-
Who's Bad? - The Influence of Perceived Humanness on Users' Intention to Complain about Conversational Agent Errors to Others , Dec 2023, Proceedings of the 44th International Conference on Information Systems (ICIS). 17 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Werbung für Verhaltensweisen – Möglichkeiten und Grenzen der Customer Education in der Medizin im digitalen Zeitalter , 7 Mar 2023, Werbung und PR im digitalen Zeitalter. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 155-176, 22 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
COVID-19 and On-Site Customer-to-Customer Interactions: Opportunities and Challenges for Organizations in Times of Spatial Distance and Social Closeness , 2023, Soziale Themen in Unternehmens- und Wirtschaftskommunikation: Social Issues in Corporate and Business Communication. Schmidt, C. M., Heinemann, S., Banholzer, V. M., Nielsen, M. & Siems, F. U. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 217-235, 19 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Customer Education -- Chance und Herausforderung für Dienstleistungen im Wandel , 2023, Gestaltung des Wandels im Dienstleistungsmanagement: Band 2: Kundenperspektive -- Anbieterperspektive -- Mitarbeiterperspektive. Bruhn, M. & Hadwich, K. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 239-256, 18 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Digitale Sprachvarietäten in der externen Markenkommunikation – Eine empirische Untersuchung des Einflusses der Vong-Sprache auf die Markeneinstellung, Kaufabsicht und Glaubwürdigkeit , 2023, Werbung und PR im digitalen Zeitalter : Grenzen, Übergänge und neue Formate. Nielsen, M., Grove Ditlevsen, M. & Julius Pedersen, A. G. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 331-356, 26 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Interfering in Sustainable Travelling of Customers and Employers: An Empirical Study and Implications to Purpose Marketing from a customer perspective , 2023, Proceedings of 23rd International Marketing Trends Conference 2024 Venice, ed. Alberto Pastore, Julien Schmitt, Julio Jimenez, Klaus-Peter Wiedmann, Paris-Venice Marketing Trends AssociationElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Kommunikationsanwendungen mit Big Data und KI -- technisch fortschrittlich, aber sozial bedenklich? Eine kritische Diskussion zum aktuellen Stand in Forschung und Praxis aus Sicht des Relationship Marketing , 2023, Soziale Themen in Unternehmens- und Wirtschaftskommunikation: Social Issues in Corporate and Business Communication. Schmidt, C. M., Heinemann, S., Banholzer, V. M., Nielsen, M. & Siems, F. U. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 173-188, 16 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Lessons learned from COVID-19: Zwischenmenschliche Kommunikation in digitalen Geschäftsbeziehungen -- eine beziehungsmanagementorientierte Betrachtung auf Basis des Event Life Cycle , 2023, Soziale Themen in Unternehmens- und Wirtschaftskommunikation: Social Issues in Corporate and Business Communication. Schmidt, C. M., Heinemann, S., Banholzer, V. M., Nielsen, M. & Siems, F. U. (eds.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 43-58, 16 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Soziale Themen in Unternehmens- und Wirtschaftskommunikation: Social Issues in Corporate and Business Communication , 2023, Springer VS, 411 p.Research output: Book/Report/Anthology > Anthology
-
Soziale Themen in Unternehmens- und Wirtschaftskommunikation: Einleitung , 2023, Soziale Themen in Unternehmens- und Wirtschaftskommunikation / Social Issues in Corporate and Business Communication. Springer VS, p. V-XIVElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report