Publikationen
113 Einträge
2023
-
A Maturity Model for Intraorganizational Online Collaboration , 2023, in: International journal of e-collaboration : an official publication of the Information Resources Management Association. 19, 1, S. 1-21, 21 S., 78Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Blended Assessment in Higher Education Collaborative Case Study Work – A Qualitative Study , 2023, Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022. Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Nature, S. 44-56, 13 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Competence Needs of Modern Virtual Community Members , 2023, in: International journal of management, knowledge and learning. 12, 12, S. 29-38Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
E-Tutor Tandems in a COIL Course – Design, Implementation and Evaluation , 2023, in: International Journal of Research in E-Learning. 9, 1, S. 1-25, 25 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
From Qualification to Competencies: Defining a Task-Based Competency Profile for E-Tutors in Higher Education , 2023, in: International journal of management in education : IJMIE. 17, 2, S. 109-129, 21 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Lessons Learned from an International and Interdisciplinary Virtual Mobility Module between Albania, Slovenia, and Germany , 2023, in: International journal of management, knowledge and learning. 12Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Konferenzartikel
-
Von der Theorie zur Praxis: Eine vergleichende Studie von Mentoring-und Tandemprogrammen in Unternehmen , 2023, Communities in New Media. Inclusive Digital: Forming Community in an Open Way Self-Determined Participation in the Digital Transformation - Proceedings of 26th Conference GeNeMe 2023: Forming Community in an Open Way Self-Determined Participation in the Digital Transformation - Proceedings of 26th Conference GeNeMe 2023. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 166-176, 11 S.Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
2022
-
Future Competencies and E-Tutor Competencies: A Chance for Higher Education Institutions to Support Their Student Staff , 5 Okt. 2022, in: International journal of management, knowledge and learning. 11, S. 297-314Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Strukturierung von Maßnahmen zur Verbesserung intra-organisationaler Online-Kollaboration , Okt. 2022, Gemeinschaft in neuen Medien: Digitalität und DiversitätPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Betrugsversuche in der Hochschullehre: Einordnung der aktuellen Situation an der Technischen Universität Dresden und abgeleitete Handlungsmöglichkeiten. , 5 Juli 2022, Lessons Learned: Spin-Offs digitaler Lehrerfahrungen. 1 Aufl., Band 2Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband