Veröffentlichte Abschlussarbeiten
Im Folgenden finden Sie eine Auflistung der Abschlussarbeiten. Für weitere Optionen finden Sie alle Abschlussarbeiten der Professur im Forschungsinformationssystem der TU Dresden.
Masterarbeiten
Konzeption eines Sell-Side-Electronic- Commerce-Geschäftsmodells für ein Zulieferunternehmen der petrochemischen Industrie, dargestellt am Beispiel von Maag Pump Systems Textron AG
Art der Abschlussarbeit
Diplomarbeit
Autoren
- Wirth, Philipp
Betreuer
- Prof. Dr. rer. pol. habil. Eric Schoop
Abstract
This paper presents a business-driven approach to the conceptual development of an electronic commercernbusiness model for a manufacturing company supplying the petrochemical industry. After an introductionaryrndiscussion of electronic commerce theory, a systems analysis examines its relevance for the companiesrnproducts and services. The following development of an enterprise-specific electronic commerce strategyrntakes relevant key success factors into consideration. Finally strategic measures are proposed and analyzed inrna project portfolio with regard to their respective contribution to corporate success.
Schlagwörter
Electronic Commerce, Investitionsgütervertrieb, Geschäftsmodell, Zahnradpumpe, Internet, Mass Customization, Customer Relationship Management, mittelständische Unternehmen.
Berichtsjahr
2001
Diplomarbeiten
Konzeption eines Sell-Side-Electronic- Commerce-Geschäftsmodells für ein Zulieferunternehmen der petrochemischen Industrie, dargestellt am Beispiel von Maag Pump Systems Textron AG
Art der Abschlussarbeit
Diplomarbeit
Autoren
- Wirth, Philipp
Betreuer
- Prof. Dr. rer. pol. habil. Eric Schoop
Abstract
This paper presents a business-driven approach to the conceptual development of an electronic commercernbusiness model for a manufacturing company supplying the petrochemical industry. After an introductionaryrndiscussion of electronic commerce theory, a systems analysis examines its relevance for the companiesrnproducts and services. The following development of an enterprise-specific electronic commerce strategyrntakes relevant key success factors into consideration. Finally strategic measures are proposed and analyzed inrna project portfolio with regard to their respective contribution to corporate success.
Schlagwörter
Electronic Commerce, Investitionsgütervertrieb, Geschäftsmodell, Zahnradpumpe, Internet, Mass Customization, Customer Relationship Management, mittelständische Unternehmen.
Berichtsjahr
2001
Bachelorarbeiten
Konzeption eines Sell-Side-Electronic- Commerce-Geschäftsmodells für ein Zulieferunternehmen der petrochemischen Industrie, dargestellt am Beispiel von Maag Pump Systems Textron AG
Art der Abschlussarbeit
Diplomarbeit
Autoren
- Wirth, Philipp
Betreuer
- Prof. Dr. rer. pol. habil. Eric Schoop
Abstract
This paper presents a business-driven approach to the conceptual development of an electronic commercernbusiness model for a manufacturing company supplying the petrochemical industry. After an introductionaryrndiscussion of electronic commerce theory, a systems analysis examines its relevance for the companiesrnproducts and services. The following development of an enterprise-specific electronic commerce strategyrntakes relevant key success factors into consideration. Finally strategic measures are proposed and analyzed inrna project portfolio with regard to their respective contribution to corporate success.
Schlagwörter
Electronic Commerce, Investitionsgütervertrieb, Geschäftsmodell, Zahnradpumpe, Internet, Mass Customization, Customer Relationship Management, mittelständische Unternehmen.
Berichtsjahr
2001