Vorarbeiten Teilprojekt L
Vorarbeiten von Prof. Dr. Katja Kanzler
- (2016): The Truth of True Detective. Wahrheit, Genre und Gender im ‚Qualitätsfernsehen‘. In: Olaf SANDERS/Mark ARENHÖVEL/Anja BESAND (Hg.): Wissenssümpfe: Die Fernsehserie True Detective aus kulturwissenschaftlichen Blickwinkeln, Wiesbaden, S. 95–105.
- (2015a): Privacy, Professionalism, and the Female Lawyer: Intimate Publicness in The Good Wife. In: Karsten FITZ/Bärbel HARJU (Hg.): Cultures of Privacy: Paradigms, Transformations, Contestations, Heidelberg, S. 209–224.
- (2015b): Truth, Justice, and Contingency in The Good Wife. In: Christof ERNST/Heike PAUL (Hg.): Amerikanische Fernsehserien der Gegenwart, Bielefeld, S. 133–151.
- (2012): Of Legal Roulette and Eccentric Clients: Contemporary TV Legal Drama as (Post-)Postmodern Public Sphere. In: Sebastian HERRMANN et al. (Hg.): Participating Audiences, Imagined Public Spheres: The Cultural Work of Contemporary American(-ized) Narratives, Leipzig, S. 63–90.
- (2011): ‚To Sue and Make Noise‘: Civic Didacticism and Comic Spectacle in Boston Legal. In: Laurenz VOLKMANN (Hg.): Education and the USA, Heidelberg, S. 153–166.
- (2007): Sex in Outer Space: Star Trek. In: Heike PAUL/Alexandra GANSER (Hg.): Screening Gender: Geschlechterszenarien in der gegenwärtigen US-amerikanischen Populärkultur, Münster 2007, S. 116–129.
- (2004): ‚Infinite Diversity in Infinite Combinations‘: The Multicultural Evolution of Star Trek, Heidelberg.