Publikationen

Inhaltsverzeichnis

    1. 2017
    2. 2016
    3. 2015
    4. 2013

2017

Goldin, I., Narciss, S., Foltz, P., & Bauer, M. (2017). New Directions in Formative Feedback in Interactive Learning Environments. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 27 (3), 385-392.

Hemker, L., Prescher, C., & Narciss, S. (2017). Design and Evaluation of a Problem-Based Learning Environment for Teacher Training. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 11(2), 10. Available at: https://doi.org/10.7771/1541-5015.1676

Mende, S., Proske, A., Körndle, H., & Narciss, S. (2017). Who benefits from a low versus high guidance CSCL script and why? Instructional Science, 1-30.

Narciss, S. (2017). Conditions and Effects of Feedback Viewed Through the Lens of the Interactive Tutoring Feedback Model. In D. Carless, S.M. Bridges, C.K.Y. Chan, & R. Glofcheski (Eds), Scaling up Assessment for Learning in Higher Education (pp. 173-189). Singapore: Springer

Peters, O., Körndle, H., & Narciss, S. (2017). Effects of a Formative Assessment Script on how Vocational Students Generate Formative Feedback to a Peer’s or their own Performance. European Journal of Psychology of Education. https://doi.org/10.1007/s10212-017-0344-y

2016

Hemker, L., Prescher, C., & Narciss, S. (2016). Gestaltung und Erprobung problemorientierter Seminare zum Thema" Messen & Beurteilen". Zeitschrift für Hochschulentwicklung 11, 3, 173-187.

Magreehan, D.A., Serra, M.J., Schwartz, N.H., & Narciss, S. (2016) Further Boundary Conditions for the Effects of Perceptual Disfluency on Judgments of Learning. Metacognition and Learning, 11(1), 35-56.

Narciss, S., & Matko, K. (2016). Wahrnehmung und Akzeptanz von somatisch orientierten Lehr-Lern-Angeboten: Eine Analyse aus psychologischer Perspektive. In J. Coogan (Hg.), Tanz praktizieren - ein somatisch orientierter Ansatz (S: 89-100). Berlin: Logos Verlag.

Reimann, G. (2016). Interaktives Feedback. In J. Biondi (Hg.), Das iCiF-Modell: Individuelles Coaching und interaktives Feedback in der Tanzausbildung (S. 21-32). Berlin: Logos Verlag.

2015

Damnik, G., Proske, A. & Körndle, H. (2015). Fostering Active Knowledge Construction with the TEE-machine. In Proceedings of Global Learn 2015 (pp. 359-364). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Winner of the Outstanding Paper Award.

Damnik, G., & Proske, A. (2015). Selbstreguliertes Lernen, kooperatives Lernen oder doch das klassische Tutorium? In B. Berendt, A. Fleischmann, N. Schaper, B. Szcyrba, & J. Wildt (Hrsg.), Neues Handbuch Hochschullehre. Ausgabe Nr. 69, A 3.15, S.7-28. Berlin: Raabe - Fachverlag für Wissenschaftsinformation.

Danielson, R.W., Schwartz, N.H., & Lippmann, M. (2015). Metaphorical graphics aid learning and memory. Learning and Instruction (39), pp. 194-205.

Goerdeler, K.J., Wegge, J., Schrod, N., Bilinska, P., & Rudolf, M. (2015). "Yuck, that’s disgusting!" – "No, not to me!": Antecedents of disgust in geriatric care and its relation to emotional exhaustion and intention to leave. Motivation and Emotion, 39 (2), 247-259.

Heidig, S., Müller, J., & Reichelt, M. (2015). Emotional design in multimedia learning: Differentiation on relevant design features and their effects on emotions and learning. Computers in Human Behavior, 44, 81-95.

Höppner, C., von Keyserlingk, L., Körndle, H. & Proske, A. (2015). Eine Brücke zwischen Theorie und Praxis in der Lehrerausbildung - Microteaching als praxisnahes Lehrkonzept. Report Psychologie, 40(4), 152-162.
Kapp, F., Proske, A., Narciss, S., & Körndle, H. (2015). Distributing vs. blocking learning questions in a web-based learning environment. Journal of Educational Computing Research, 51(4), 397-416.

Mende, S., Wegge, J., Jeppesen, H.J., Jønsson, T., & Unterrainer, C. (2015). Einstellungen und Reaktanzerleben bei geglückter und misslungener Partizipation. Welche Rolle spielt die erlebte und die gewünschte betriebliche Partizipation? Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 59(4), 165 – 187.

Schoor, C., Narciss, S. & Körndle, H. (2015). Regulation during cooperative and collaborative learning: A theory-based review of terms and concepts. Educational Psychologist (50), 97-119. dx.doi.org/10.1080/00461520.2015.1038540

2014

Albrecht, I., & and Körndle, H. (2014). On Knowledge Spaces and Item Testing. In C. Glodeanu, M. Kaytoue, & C. Sacarea (Eds.), Formal Concept Analysis – Proceedings of the 12th International Conference (pp. 141 - 156). Heidelberg: Springer.
Damnik, G., Hilbig, A., & Proske, A. (2014). Learners-as-Designers. Ein innovatives Lehrkonzept zum aktiven Erwerb von inhaltlichem und didaktischem Wissen. In H. Fischer und T. Köhler (Hrsg.), Postgraduale Bildung mit digitalen Medien. Fallbeispiele aus den sächsischen Hochschulen (S. 95-104). Münster: Waxmann. Verfügbar unter: http://www.waxmann.com/fileadmin/media/zusatztexte/2993Volltext.pdf
Hilbig, A. & Proske, A. (2014). Does specific instruction during collecting from sources affect the quality of the written text product? Journal of Educational Multimedia and Hypermedia, 23(3), 213-231.
Kühl, T., Eitel, A., Damnik, G., & Körndle, H. (2014). The impact of disfluency, pacing, and students´ need for cognition on learning with multimedia. Computers in Human Behavior, 25, 189–198.
Narciss, S., Sosnovsky, S., Schnaubert, L., Andrès, E., Eichelmann, A., Goguadze, G., Melis, E. (2014).  Exploring feedback and student characteristics relevant for personalizing feedback strategies. Computers & Education, 71C, S. 56-76. doi 10.1016/j.compedu.2013.09.011
Proske, A., Roscoe, R.D., & McNamara, D.S. (2014). Game-based practice vs. traditional practice in computer-based writing strategy training: Effects on motivation and achievement. Educational Technology Research and Development 62(5), 481–505. doi: 10.1007/s11423-014-9349-2
Schoor, C., Kownatzki, S., Narciss, S., & Körndle, H. (2014). Effects of Feeding Back the Motivation of a Collaboratively Learning Group. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 12(1), 191-210.

2013

Albrecht, I., & and Körndle, H. (2013). Fostering Scientific Reasoning Skills through Interactive  Learning Tasks. In M. Helfert, O. Foley, M. T. Restivo, & J. Uhomoibhi (Eds.), Proceedings of the 5th International Conference on Computer Supported Education (pp. 393 - 398). Setubal: INSTICC, SciTePress.
Damnik, G., Proske, A., Narciss, S., & Körndle, H. (2013). Informal learning with technology: The effects of self-constructing externalizations. The Journal of Educational Research, 106(6), 431-440.
Hilbig, A., Proske, A., Damnik, G., Faselt, F., & Körndle, H. (2013). Designing workplace learning and knowledge exchange. In M. Helfert, O. Foley, M. T. Restivo, & J. Uhomoibhi (Eds.), Proceedings of the 5th International Conference on Computer Supported Education (pp. 635 - 638). Setubal: INSTICC, SciTePress.
Kapp, F., Braun, I. & Körndle, H. (2013). Metakognitive Unterstützung durch Smartphones in der Lehre - wie man Studierende in der Vorlesung unterstützen kann. In C. Bremer & D. Krömker (Hrsg.), E-Learning zwischen Vision und Alltag, (S. 290-295). Münster: Waxmann.
Kapp, F. & Proske, A. (2013). Lernaufgaben in der universitären Lehre - Seminarbegleitend, in der Vorlesung oder webbasiert auf Lernplattformen (C 2.26). In B. Berendt, B. Szcyrba, P. Tremp, H.-P. Voss, & J. Wildt (Hrsg.), Neues Handbuch Hochschullehre. Lehren und Lernen effizient gestalten (S. 1-26). Berlin: Raabe Fachverlag für Wissenschaftsinformation.
Narciss, S., Körndle, H. & Proske, A. (2013). Challenges of investigating metacognitive tool use and effects in (rich) web-based learning environments. In R. Azevedo and V. Aleven (Eds.), International Handbook of Metacognition and Learning Technologies (pp. 243-260). New York: Springer, DOI: 10.1007/978-1-4419-5546-3_17.
Proske, A. & Kapp, F. (2013). Fostering topic knowledge: Essential for academic writing. Reading and Writing, 26(8), 1337-1352. doi: 10.1007/s11145-012-9421-4
Proske, A., Damnik, G., & Körndle, H. (2013). Die Weitergabe impliziten Wissens auch in kleinen und mittleren Unternehmen nicht dem Zufall überlassen. In A. Rambau & S. Mühlpfordt (Hrsg.), Fit für den Wissenswettbewerb. Vorgehensweisen und Fallbeispiele für die Praxis (S. 88-94). Berlin: Bundesministerium für Wirtschaft und Technologie. Verfügbar unter: http://www.bmwi.de/BMWi/Redaktion/PDF/W/wissensmanagement-fw2013-teil2,property=pdf,bereich=bmwi2012,sprache=de,rwb=true.pdf 
Weiherl, P., Proske, A. & Körndle, H. (2013). Life-Balance: Mehr Zeit für Persönliches. Wirtschaftspsychologie aktuell, 20(2), 24-28.

Zu dieser Seite

Marika Koch
Letzte Änderung: 02.01.2018