CV & Publikationen
Interssensschwerpunkte
Mitgliedschaften
Gutachtertätigkeiten
Funktionen
|
Monografien
Evangelinos, C. (2012): Die politische Ökonomie der Infrastrukturbepreisung im Verkehr, Dissertation, Technische Universität Dresden.
Beiträge in referierten Fachzeitschriften
Obermeyer, A. & Evangelinos, C. (2014): Die Theorie der Zeitallokation und die empirische Reisezeitbewertung, Zeitschrift für Verkehrswissenschaft, 85 (1), 56-81.
Hesse, C., Evangelinos, C. & Bonne, S. (2013): Accessibility Measures and Flight Schedules: An Application to the European Air Transport, European Transport/ Transporti Europei, 55, 1-23.
Obermeyer, A., Wieland, B. & Evangelinos, C. (2013): Die ökonomische Bewertung kleiner Reisezeiteinsparungen, Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik, forthcoming.
Obermeyer, A., Evangelinos, C. & Besherz, A. (2013): Der Wert der Reisezeit deutscher Pendler, Perspektiven der Wirtschftspolitik, 14 (1-2), 118-131.
Obermeyer, A., Evangelinos, C. & Püschel, R. (2013): Price dispersion and competition in European airline markets, Journal of Air Transport Management, 26, 31-34.
Püschel, R. & Evangelinos, C. (2012): Evaluating noise annoyance cost recovery at Düsseldorf International Airport, Transportation Research Part D, 17 (8), 598-604.
Evangelinos, C., Wieland, B., Kühnhausen, T. (2012): Baumol's cost disease in the local transit sector: A comparative analysis for Germany and the USA, International Journal of Transport Economics March 2012, 81-102
Evangelinos, C., Stangl, J., Obermeyer, A. (2012): Peak-Load Pricing and Airline Reactions at European Airports, Journal of Air Transport Studies, 3 (1), 1-23.
Matthews, B. Evangelinos, C. Johnson, D. Meunier, D. (2009): Impacts and incentives of differentiated rail infrastructure charges in Europe - focus on freight, European Transport \ Transporti Europei, 43, 83-112.
Knockaert, J. Evangelinos, C. Rietveld, P. Wieland, B. (2009): Differentiated Infrastructure Charging: A Comparison of Theory and Practice, European Transport \ Transporti Europei, 43, 4-34.
Weitere wissenschaftliche Beiträge
Evangelinos, C., Schütze, M. (2013): Zur Frage des Nutzens von Verkehrsverbünden: Eine empirische Analyse im Gebiet des MDV , Zeitschrift für Verkehrswissenschaft, 84 (1), 50-68.
Hesse, C., Evangelinos, C., Püschel, R., Gröscho, S. (2012): Die verkehrliche Erreichbarkeit deutscher Großstädte: Eine empirische Analyse, Zeitschrift für Verkehrswissenschaft, 83 (3), 160-187.
Evangelinos, C., Reinboth, K., Hesse, C., Püschel, R. (2012): Der Effekt der Lkw-Maut auf den Verbraucherpreis, Internationales Verkehrswesen, 64 (3), 14-18.
Evangelinos, C., Matthes, A. (2011): Zu Anwendbarkeit und Grenzen der Effizienz- und Produktivitätsanalysen im ÖPNV, Zeitschrift für Verkehrswissenschaft, 82 (3), 209-221.
Evangelinos, C. Brandmüller, B. (2011): Das Preissetzungsverhalten konkurrierender Fluggesellschaften im deregulierten europäischen Luftverkehrsmarkt, Internationales Verkehrswesen, 63 (6), 17-21.
Hesse, C., Püschel, R., Evangelinos, C. (2011): Die Erreichbarkeit deutscher Großstädte durch den Schienenpersonenverkehr, ifo Dresden berichtet, 5/2011, 20-27.
Evangelinos, C. Ebert, S. (2011): Zur Erreichbarkeit regional-ökonomischer Zentren: Die Messbarkeit verkehrlicher Anbindungsqualität. ifo Dresden berichtet, 1/2011, 20-27.
Wieland B.; Evangelinos C.; Matthes A.; Stirl M. (2010): Ästhetik und Verkehr, Internationales Verkehrswesen, 62 (9), 22-26.
Evangelinos, C., Matthes, A. (2009): ÖPNV-Produktivität: Holt der Osten auf?Internationales Verkehrswesen, 61 (7+8), 260-262.
Evangelinos, C. (2009): Mauteinführung, Mauterhöhung und Nutzerreaktionen in Deutschland, Wirtschaftsdienst, 89 (8), 558-564.
Diskussionsbeiträge
Evangelinos, C. (2013): Interessengruppen und Preissetzung im Verkehr. Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.2/2013.
Evangelinos, C. (2013): Infrastrukturpreise: Eine normativ-theoretische Analyse.Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.1/2013.
Hesse, C., Bohne, S., Evangelinos, C., Püschel, R. (2012): Erreichbarkeitsmessung: Theoretische Konzepte und empirische Anwendungen. Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.3/2012.
Geller, K., Evangelinos, C., Hesse, C., Püschel, R., Obermeyer, A. (2012): Potentiale und Wirkungen des EuroCombi in Deutschland. Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.1/2012.
Evangelinos, C., Obermeyer, A., Püschel, R. (2011): Preisdispersion und Wettbewerb im Luftverkehr: Ein theoretischer und empirischer Überblick, Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.2/2011.
Evangelinos, C., Püschel, R., Goldhanh, S. (2011): Inverting the Regulatory Rules? Optimizing Airport Regulation to Account for Commercial Revenues, Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.1/2011.
Evangelinos, C., Matthes, A., Lösch, S., Hofmann, M. (2010): Parking Cash-Out - Ein innovativer Ansatz zur betrieblichen Effizienzsteigerung und Verkehrslenkung, Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.3/2010.
Evangelinos, C. Stangl, J. (2010): Das Preissetzungsverhalten von Fluggesellschatfen auf Kurzstrecken mit Duopolcharakter, Diskussionsbeiträge aus dem Institut für Wirtschaft und Verkehr, TU Dresden, Fakultät Verkehrswissenschaften "Friedrich List", Nr.2/2010.
DIFFERENT PROJECT
Enei, R., Ubbels, B. Rietveld, P., Evangelinos, C., Wieland, B., Hoffmann, J., Schade, J., Bonsall, P., Matthews, B., de Rus, G., Betancor, O., Socorro, P., Jiménez, J., Božicnik, S., Letnik, T., Martino, A., Fiorello, D., Guelfi, M., Bielefeldt, C., Baird, A. (2006). Current Status of Differentiated Charges for Transport Infrastructure Use. Deliverable 2.1, DIFFERENT - User Reaction and Efficient Differentiation of Charges and Tolls: Rome, Amsterdam, Dresden, Leeds.
Martino, A., Chiffi, D., Boscherini, E., Suter, S., Hajdul, M., Bonsall, P., Evangelinos, C., Wieland, B.(2008). Report of Charge Differentiation for HGV and Motorway Toll Differentiation to Combat Time Space Congestion. Deliverable 8.3-9.2, DIFFERENT - User Reaction and Efficient Differentiation of Charges and Tolls: Milano, Bern, Poznan, Dresden, Leeds.
Betancor, O., Socorro, P., Jimenez, J-L., Pels, E., Behrens, C., Wieland, B., Evangelinos, C., Bosicnik, S. (2008). Final Results and Recommendations of Differentiated Charges at Airports. Deliverable 5.2, DIFFERENT - User Reaction and Efficient Differentiation of Charges and Tolls: Las Palmas, Amsterdam, Dresden, Maribor.
Knockaert, J., Rietveld, Wieland, B., Evangelinos, C. (2008).Economic Theory and Methodology of Differentiated Infrastructure Charging. Deliverable 3.3. DIFFERENT - User Reaction and Efficient Differentiation of Charges and Tolls: Amsterdam, Dresden.
Evangelinos, C. Wieland, B., Obst, D., Rößger, L., Schade, J. (2008). Synthesis and Conclusions of Differentiated Infrastructure Charging. Deliverable 11.1. DIFFERENT - User Reaction and Efficient Differentiation of Charges and Tolls: Dresden.
Matthews, B., Wieland, B., Evangelinos, C., Quinet, E., Meunier, D., Johnson, D., Menaz, B. (2008). User Reactions on Differentiated Charges in the Rail Sector. Deliverable 7.2. DIFFERENT - User Reaction and Efficient Differentiation of Charges and Tolls: Leeds, Paris, Dresden.
Vorträge
Evangelinos, C. (2014): The Effects of parking cash-out on modal choice, ITEA Conference (Kuhmo-Nectar), Toulouse, June 4th-6th 2014.
Evangelinos, C. (2013): The Effects of Parking Cash-Out on Mode Choice Behavior, Universita degli Studi die Roma Tre, October 2013.
Evangelinos, C. (2011): Is Local Transport Foundable in the Long-Run? Konferenz Komunales Infrastrukturm-Management (KIM). Berlin, 24 June 2011.
Evangelinos, C. (2011): How Accessible are German Cities? First Preliminary Results with special Regard to Air-Transport. ISEB-GARS Workshop: Research in Air.-Transport and other Network Industries. Bremen, 19-21 May 2011.
Evangelinos, C. (2010): Special Interest Groups and Preis Differentiation: An Application to Noise-Charging at Zürich Airport. GARS Workshop: Airports and the Environment. Dresden, 23-24 November 2010.
Evangelinos, C. (2010): Peak-Load-Pricing and User reaction at European Airports.CREI Lunch Seminar. Rome, 19. October.2010
Evangelinos, C. (2010): Baumol's Cost Disease in the Local Transit Sector: A Comparative Analysis for Germany and the USA. NECTAR - Cluster meeting 2- "Quality Regulation and Environmental Sustainability in Public Transport" Rome, 22-23 October 2010.
Evangelinos, C., Kühnhausen, T. (2010): Baumol's Cost Disease in the Local Transit Sector: A Comparative Analysis for Germany and the USA. 9th Conference on Applied Infrastructure Research (INFRADAY). "Sustainable Infrastructure - Theoretical and Policy Chalenges". Berlin, 08-09 October 2010.
Püschel, R., Evangelinos, C. (2010): Airport Noise at Düsseldorf International Airport: The Effects of Noise Emissions on the Local Residential Property Market.KUHMO-NECTAR Conference on Transport Economics 2010. July 5th - 9th 2010. Valencia.
Evangelinos, C. (2010): Special Interest Groups and Tariff Structure: An Application to Noise Charging at Zurich Airport. ISEB Wissenschaftsforum Sommersemester 2010. June 18th - 19th 2010. Bremen
Evangelinos, C. (2010): Solving the Problem of Aircraft Niose: Do Noise Charges have an Impact?. 1st Euravia Kolloquium "Luftvrekehr und Umwelt". June, 9th 2010, Dresden.
Knockaert, J., Rietveld, P. Wieland, B., Evangelinos, C. (2009). Differentiated Infrastructure Charges in Europe: A Comparison of Theory and Practice. 8th Conference on Applied Infrastructure Research (INFRADAY). "Innovation in Network Industries - Markets and Regulation, Pull and Push". TU Berlin, 09-10 October 2009.
Evangelinos, C. (2009). Using Discrete Choice Models to Test the Impact of Environmental Airport Charges. GARS Workshop "Airports and the Environment - How to balance economic and environmental concerns". Bremen, 06. July 2009.
Evangelinos, C., Stangl, J. (2009): Peak-Load Pricing and User Reactions at European Airports. GARS 6th Aviation Student Research Workshop. Bremen, 05. July 2009.
Evangelinos, C. (2008). Interessensgruppen und Tarifstruktur am Beispiel des Flughafens Hamburg. Konferenz "Kommunales Infrastruktur Management" Berlin, 06. Juni 2008.
Evangelinos, C. (2007). Special Interest Groups and Tariff Structure - The Case of Hamburg Airport. Expert Goup on Air Transport of the IMPRINT-NET. Brussels, 03. July 2007.
Evangelinos, C. (2007). The symbolic Use of Price Differentiation - The Case of Hamburg Airport. GARS Aviation Student research Workshop. Bremen, 15-16. June 2007.