Mariam Hecker
Scientific Associate
NameMs Mariam Bellger (geb. Hecker) M. Sc.
Contact Person for teaching and PR
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Mariam Hecker, M.Sc., has been a doctoral candidate and research assistant at the Chair of Marketing at the Dresden University of Technology since October 2023. She completed her Bachelor's degree in International Management at the Otto von Guericke University Magdeburg (2016-2021). She also completed her Master's degree in International Management, Marketing, Entrepreneurship at the Otto von Guericke University (2021-2023).
Publications Mariam Bellger
2024
-
Anger Against the Algorithm? – The Role of Mindful and Mindless Processing of Errors by Human-Like Generative AI , 2024, ICIS 2024 Proceedings. BangkokElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Chatbots für Dienstleistungen erfolgreich nutzen: Ausgewählte empirische Befunde und Praxisimplikationen , 2024, In: Marketing Review St. Gallen : die neue Thexis-Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis. 41, 4, p. 48-55Research output: Contribution to journal > Research article
-
Purpose Marketing im Kontext der Herren-Fußball-WM 2022 in Katar: Eine quantitative Untersuchung zur Wahrnehmung unternehmischer Stellungnahmen , 2024, Fortschritt, Innovation, Vision – Szenarien, Bilder, Metaphern und sprachliche Konzepte von Zukunft in der Wirtschaftskommunikation. Eine interdisziplinäre Betrachtung: Proceedings der Jahrestagung des Forschungsnetzwerkes Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation – European Cultures in Business and Corporate Communication (EUKO), IKOM WP. Banholzer, V., Wintermayr, A. & Seiler, E. (eds.). 1 ed., Nürnberg: Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Vol. 5. p. 57-58Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution