Publications
104 Entries
2015
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Customer Integration – A Critical Case - Supported Observation of the Risk of a Marketing Trend , 2015, In: Journal of the Academy of Business & Economics. 15, p. 143-149, 7 p.Research output: Contribution to journal > Research article
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Do Men and Women Laugh About Different Types of Humor? , 2015, 18 p.Research output: Other contribution > Other
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Expertenstatement: Die Preisfestsetzung im Produktmanagement von Schweizer Unternehmen , 2015, Marketing Leadership Studie 2015. Status quo und Trends in Schweizer Unternehmen – Vom Solo zur Symphonie. Crossing Borders. p. 47Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
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Expertenstatement: Die strategische Bedeutung des Marketing in Schweizer Unternehmen , 2015, Marketing Leadership Studie 2015. Status quo und Trends in Schweizer Unternehmen – Vom Solo zur Symphonie. Crossing Borders, Winterthur/Schweiz, S. 15.. p. 15Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
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Poka Yoke für Dienstleistungen – Ein Ansatz zur Vermeidung von Kundenfehlern , 2015, Forum Dienstleistungsmanagement : Interaktive Wertschöpfung durch Dienstleistungen- Strategische Ausrichtung von Kundeninteraktionen, Geschäftsmodellen und sozialen Netzwerken. Bruhn, M. & Hadwich, K. (eds.). Gabler, p. 169-189, 21 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
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Stereotypen im Relationship Marketing und Human Ressource Management – Impulse für eine interdisziplinäre Betrachtung , 2015, p. 13-Research output: Contribution to conferences > Paper
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The Freemium Effect: Why Consumers Perceive More Value with Free than with Premium Offers , 2015Research output: Other contribution > Other
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The Impact of Internal Communication Quality on Employees' Attitudes and Behavior Towards the Organization – A Cross-Cultural Approach , 2015, 16 p.Research output: Other contribution > Other
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The Life Event Cycle as an Instrument of Rela tionship Management in SMEs: Theory, Results of an Empirical Investigation at a Health Club and Management Implications , 2015, In: International journal of entrepreneurial venturing : IJEV. 7, p. 251-265, 15 p.Research output: Contribution to journal > Research article
2014
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Das Risiko der Integration des Kunden in den Erstellungsprozess bei Dienstleistungen. Theoretische Grundlagen und Konsequenzen für Kommunikation, Marketing und Unternehmensführung , 2014, Kommunikation in Change und Risk: Wirtschaftskommunikation unter Bedingungen von Wandel und Unsicherheiten. Stumpf, M. & Wehmeier, S. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 253-270, 18 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report