Chair holder

Name
Prof. Dr. Bärbel Fürstenau
Studiendekanin Wirtschaftspädagogik
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Veröffentlichungen
112 Entries
2012
-
An innovation for the goal structure of entrepreneurship education? Comments on the article of Fritz Oser and Thierry Volery. , 2012, In: Empirical Research in Vocational Education and Training. 4, 1, p. 45-47, 3 p.Research output: Contribution to journal > Book/Film review (Recension)
-
Concept Mapping and Text Writing as Learning Tools in Problem-Oriented Learning. , 2012, Concept Maps: Theory, Methodology, Technology. Proc. of Fifth International Conference on Concept Mapping. Malta, Vol. 1. p. 97-104, 8 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Qualifikation von Führungskräftenachwuchs mit praxisnahen Fallstudien , 2012, In: Berufsbildung: Zeitschrift für Theorie, Praxis, Dialog. 138, p. 26-28, 3 p.Research output: Contribution to journal > Research article
2011
-
Concept Maps im Lehr-Lern-Kontext , 2011, In: DIE-Zeitschrift für Erwachsenenbildung. 18. Jg., 1/2011, p. 46-48, 3 p.Research output: Contribution to journal > Research article
-
Die Neuordnung der Büroberufe – Entwurf einer gemeinsamen kompetenzorientierten Ausbildungsordnung , 2011, In: Berufsbildung. 65, 132, p. 35-38, 4 p.Research output: Contribution to journal > Research article
-
Unterstützung des Lernens betriebswirtschaftlicher Inhalte durch Concept Maps oder Textzusammenfassungen – eine vergleichende Untersuchung im Rahmen des Planspielunterrichts , 2011, Lehr-Lern-Forschung und Professionalisierung. Perspektiven der Berufsbildungsforschung. Faßhauer, U., Aff, J., Fürstenau, B. & Wuttke, E. (eds.). Neuerscheinung ed., Opladen und Farmington Hills: Verlag Barbara Budrich, Opladen [u.a.], p. 111-121, 11 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
2010
-
Concept Mapping as Learning Tool in Problem-Oriented Learning , 2010, Concept Maps: Making Learning Meaningful: Proc. of Fourth International Conference on Concept Mapping. Sanchez, J., Cañas, A. J. & Novak, J. D. (eds.). 1 ed., Viña del Mar, Chile: Universidad de Chile, p. 137-145, 9 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Concept Mapping or Summary Writing as Subsequent Strategies to Learning from Management Games , 2010Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Concept Mapping versus Summary Writing as Instructional Devices for Understanding Complex Business Problems , 2010, Learning in the Disciplines: Proceedings of the 9th International Conference of the Learning Sciences (ICLS 2010). Chicago IL, Vol. Volume 2, Short Papers, Symposia, and Selected Abstracts. p. 14-16, 3 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Das Projekt VCL-Transfer – Transfer von Erfahrungen mit virtuellen Gruppenprojekten unter Einsatz didaktischer Design Patterns , 2010, p. 181-190, 10 p.Research output: Contribution to conferences > Paper
Herausgeberschaften
-
Fürstenau, B. (Hrsg.) (2016). Lehr-Lern-Theorien. Studientexte Basiscurriculum Berufs- und Wirtschaftspädagogik. Band 6. Hohengehren: Schneider.
- Faßhauer, U., Fürstenau, B. & Wuttke, E. (Hrsg.) (2013). Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung. Opladen: Barbara Budrich.
- Faßhauer, U., Fürstenau, B. & Wuttke, E. (Hrsg.) (2012). Berufs- und wirtschaftspädagogische Analysen. Aktuelle Forschungen zur beruflichen Bildung. Opladen und Farmington Hills: Barbara Budrich.
- Faßhauer, U., Aff, J. Fürstenau, B. & Wuttke, E. (Hrsg.) (2011). Lehr-Lern-Forschung und Professionalisierung. Perspektiven der Berufsbildungsforschung. Opladen und Farmington Hills: Barbara Budrich.
- Wuttke, E., Friese, M., Fürstenau, B. & Tenberg, R. (Hrsg.) (2010). Dimensionen der Berufsbildung. Opladen und Farmington Hills: Barbara Budrich.
- Wuttke, E., Ebner, H., Fürstenau, B. & Tenberg, R. (Hrsg.) (2009). Erträge und Perspektiven berufs- und wirtschaftspädagogischer Forschung. Opladen und Farmington Hills: Barbara Budrich.
- Fürstenau, B. & Uhr, W. (Hrsg.). (2008). Der Einfluss der Globalisierung auf die wirtschaftliche und kulturelle Entwicklung – betrachtet aus russischer und deutscher Perspektive. Dresden: Technische Universität.
- Fürstenau, B. & Klauser, F. (Hrsg.) (2006). Schriften zur Sächsischen Wirtschaftspädagogik. Band 2. Marcus Rasch: Akteure vernetzen – Zukunft gestalten. Leitfaden zum Aufbau und Betrieb regionaler Berufsbildungsnetzwerke. Technische Universität Dresden, Universität Leipzig.
- Fürstenau, B. & Klauser, F. (Hrsg.) (2004). Schriften zur Sächsischen Wirtschaftspädagogik. Band 1. Beiträge des Wissenschaftlichen Nachwuchses. Technische Universität Dresden, Universität Leipzig.
siehe auch: Forschungsinformationssystem der TU Dresden