Publikationen
113 Einträge
2024
-
Exploring Critical Learning Incidents in Collaborative Online International Learning: Implications for Digital Readiness and Learning Design , 2024, in: Bearbeiten Inklusiv digital: Gemeinschaft offen gestalten Selbstbestimmte Teilhabe an der digitalen Transformation: 26. Workshop GeNeMe‘23 Gemeinschaften in Neuen Medien. S. 80-90, 10 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Konferenzartikel
-
Preparing E-Tutors for Success: A Qualitative Analysis of a Community Management Training Module for Students , 2024, The Asian Conference on Education 2023: Official Conference Proceedings. S. 161-176, 16 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
SUPPORTING VIRTUAL LEARNING AND INTERNATIONAL ACADEMIC VISITS WITH AI , 2024, in: Schriftenreihe Informatik. S. 141-146, 6 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Konferenzartikel
-
Towards a Consulting Guideline for Capacity Building in COIL Modules , 2024, Communities in New Media. Inclusive digital: Forming Community in an Open Way Self-determined Participation in the Digital Transformation: 26. Workshop GeNeMe‘23 Gemeinschaften in Neuen Medien. Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 101-109Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
2023
-
SELF-TEST AS A BLENDED ASSESSMENT STRATEGY TO FOSTER STUDENT ENGAGEMENT AND SATISFACTION IN HIGHER EDUCATION , 6 Sept. 2023, IDIMT-2023: New Challenges for ICT and Management - 31st Interdisciplinary Information Management Talks. Doucek, P., Sonntag, M. & Nedomova, L. (Hrsg.). 1 Aufl., Trauner Verlag, S. 111-119, 9 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Towards Delphi Rigor: An Investigation in the Context of Maturity Model Development , 9 März 2023, in: Electronic Journal of Business Research Methods. 21(2023), 1, S. 1-13, 13 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Hybride Lehrveranstaltungen - Spannungsfeld zwischen technischer Praktikabilität und didaktischem Anspruch , 3 März 2023, in: Perspektiven auf Lehre : journal for higher education and academic development. 2023, 1Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Implementation of Virtual Mobility and Internationalization at Home in Albania’s Higher Education: A Catalogue of Recommendations for Action , Feb. 2023, in: International journal of management, knowledge and learning. 12, S. 69-78Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Towards Guidelines for Rigorous Designing of Delphi Study - An Investigation on the Example of Maturity Model Development , Jan. 2023, in: Electronic Journal of Business Research Methods : EJBRMPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
21ST CENTURY SKILLS IN HIGHER EDUCATION – AN EMPIRICAL ANALYSIS OF CURRENT CHALLENGES AND POTENTIALS AT A UNIVERSITY OF EXCELLENCE , 2023, INTED2023 Proceedings. 12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband