Janek Mücksch

research Associate
NameMr Janek Mücksch M. Sc.
Kontaktperson für Forschung und Drittmittelprojekte
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Janek Mücksch, M.Sc., is a PhD Student and research associate at the Chair of Marketing at Technische Universität Dresden since July 2022. He received a Bachelor degree at Economics at the Berlin School of Economics and Law in 2018. Between 2019 and 2022 he studied Economics (M.Sc.) with a major in Econometrics at the TU Dresden.
Publications Janek Mücksch
2025
-
Between Tolerance, Embarrassment and Rainbow Washing Suspicion – Perceptions of LGBT Symbols in Business Communication among Men , 2025, Proceedings of 24th International Marketing Trends Conference 2025 Venice. Pastore, A., Schmitt, J., Jimenez, J. & Wiedmann, K. (eds.).10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Eine differenzierte Betrachtung der Ausprägung von Rainbowwashing-Kommunikation: Theorie und Ergebnisse einer empirischen Studie bei jungen Zielgruppen in Deutschland , 2025, New Generation Communication: Die Kommunikation in einer veränderten Welt. Allemann-Ravi, V. (ed.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden GmbH, p. 189-212, 24 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Shame and Guilt when Companies Take a Stance – The Unintended Consequences of Brand Activism , 2025, Proceedings of 24th International Marketing Trends Conference 2025 Venice. Pastore, A., Schmitt, J., Jimenez, J. & Wiedmann, K. (eds.).Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Trust Me, I’m Almost Human – Eine qualitative Untersuchung der Möglichkeiten und Grenzen menschenähnlicher Chatbots für die Vermittlung von sozialer und emotionaler Nähe in Zeiten der Digitalisierung , 2025, Digital Analytics im Dienstleistungsmanagement. Forum Dienstleistungsmanagement. Bruhn, M. & Hadwich, K. (eds.). Wiesbaden: Springer Gabler, Wiesbaden, p. 727–750Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
2024
-
Chatbots für Dienstleistungen erfolgreich nutzen: Ausgewählte empirische Befunde und Praxisimplikationen , 2024, In: Marketing Review St. Gallen : die neue Thexis-Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis. 41, 4, p. 48-55Research output: Contribution to journal > Research article
-
Die Kundenaffäre: Eine metapherbasierte Diskussion zu einem erweiterten Verständnis von Formen der Kundenbeziehung und der Kundenkommunikation , 2024, Fortschritt, Innovation, Vision – Szenarien, Bilder, Metaphern und sprachliche Konzepte von Zukunft in der Wirtschaftskommunikation. Eine interdisziplinäre Betrachtung: Proceedings der Jahrestagung des Forschungsnetzwerkes Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation – European Cultures in Business and Corporate Communication (EUKO), IKOM WP. Banholzer, V., Wintermayr, A. & Seiler, E. (eds.). 1 ed., Nürnberg: Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Vol. 5. p. 121-122Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Kund:innendiversität bei Dienstleistungen aus Kund:innensicht – Theorie und Ergebnisse einer empirischen Studie , 2024, Diversity in der Wirtschaftskommunikation. Stumpf, M. (ed.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 91-116, 26 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Perception of rainbow washing – Empirical results from two European countries on a new marketing challenge , 2024, Proceedings of 23rd International Marketing Trends Conference 2024 Venice, Paris-Venice Marketing Trends Association. Pastore, A., Schmitt, J., Jimenez, J. & Wiedmann, K. (eds.).Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Purpose Marketing im Kontext der Herren-Fußball-WM 2022 in Katar: Eine quantitative Untersuchung zur Wahrnehmung unternehmischer Stellungnahmen , 2024, Fortschritt, Innovation, Vision – Szenarien, Bilder, Metaphern und sprachliche Konzepte von Zukunft in der Wirtschaftskommunikation. Eine interdisziplinäre Betrachtung: Proceedings der Jahrestagung des Forschungsnetzwerkes Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation – European Cultures in Business and Corporate Communication (EUKO), IKOM WP. Banholzer, V., Wintermayr, A. & Seiler, E. (eds.). 1 ed., Nürnberg: Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Vol. 5. p. 57-58Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Word-of-Mouth Escalation Levels: Theory and Results of an Empirical Study Considering Different Situations and Target Groups , 2024, In: Hermes : Journal of Language and Communication in Business. 64(2024), 64, p. 23–35, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article