Janek Mücksch
research Associate
NameMr Janek Mücksch M. Sc.
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Janek Mücksch, M.Sc., is a PhD Student and research associate at the Chair of Marketing at Technische Universität Dresden since July 2022. He received a Bachelor degree at Economics at the Berlin School of Economics and Law in 2018. Between 2019 and 2022 he studied Economics (M.Sc.) with a major in Econometrics at the TU Dresden.
Publications Janek Mücksch
2024
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Chatbots für Dienstleistungen erfolgreich nutzen: Ausgewählte empirische Befunde und Praxisimplikationen , 2024, In: Marketing Review St. Gallen : die neue Thexis-Marketingfachzeitschrift für Theorie und Praxis. 41, 4, p. 48-55Research output: Contribution to journal > Research article
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Die Kundenaffäre: Eine metapherbasierte Diskussion zu einem erweiterten Verständnis von Formen der Kundenbeziehung und der Kundenkommunikation , 2024, Fortschritt, Innovation, Vision – Szenarien, Bilder, Metaphern und sprachliche Konzepte von Zukunft in der Wirtschaftskommunikation. Eine interdisziplinäre Betrachtung: Proceedings der Jahrestagung des Forschungsnetzwerkes Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation – European Cultures in Business and Corporate Communication (EUKO), IKOM WP. Banholzer, V., Wintermayr, A. & Seiler, E. (eds.). 1 ed., Nürnberg: Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Vol. 5. p. 121-122Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Kund:innendiversität bei Dienstleistungen aus Kund:innensicht – Theorie und Ergebnisse einer empirischen Studie , 2024, Diversity in der Wirtschaftskommunikation. Stumpf, M. (ed.). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, p. 91-116, 26 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
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Perception of rainbow washing – Empirical results from two European countries on a new marketing challenge , 2024, Proceedings of 23rd International Marketing Trends Conference 2024 Venice, Paris-Venice Marketing Trends Association. Pastore, A., Schmitt, J., Jimenez, J. & Wiedmann, K. (eds.).Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Purpose Marketing im Kontext der Herren-Fußball-WM 2022 in Katar: Eine quantitative Untersuchung zur Wahrnehmung unternehmischer Stellungnahmen , 2024, Fortschritt, Innovation, Vision – Szenarien, Bilder, Metaphern und sprachliche Konzepte von Zukunft in der Wirtschaftskommunikation. Eine interdisziplinäre Betrachtung: Proceedings der Jahrestagung des Forschungsnetzwerkes Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation – European Cultures in Business and Corporate Communication (EUKO), IKOM WP. Banholzer, V., Wintermayr, A. & Seiler, E. (eds.). 1 ed., Nürnberg: Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Vol. 5. p. 57-58Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Word-of-Mouth Escalation Levels: Theory and Results of an Empirical Study Considering Different Situations and Target Groups , 2024, In: Hermes : Journal of Language and Communication in Business. 64, 64, p. 23–35, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
2023
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Interfering in Sustainable Travelling of Customers and Employers: An Empirical Study and Implications to Purpose Marketing from a customer perspective , 2023, Proceedings of 23rd International Marketing Trends Conference 2024 Venice, Paris-Venice Marketing Trends Association. Pastore, A., Schmitt, J., Jimenez, J. & Wiedmann, K. (eds.).Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution