Mattis Altmann

Wissenschaftlicher Mitarbeiter
NameMr Mattis Altmann
Send encrypted mail via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Professur für Wirtschaftsinformatik, insb. Informationsmanagement
Professur für Wirtschaftsinformatik, insb. Informationsmanagement
Visiting address:
Tillich-Bau Helmholtzstraße 6/8
01069 Dresden
Office hours:
nach Vereinbarung
Biographie
M.Sc. Mattis Altmann ist seit September 2019 Mitarbeiter am Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insbes. Informationsmanagement, von Prof. Dr. Eric Schoop an der Fakultät Wirtschaftswissenschaften der Technischen Universität Dresden. Er unterrichtet im Bereich der virtuellen und internationalen Zusammenarbeit in Kleingruppen sowie Fallstudiendesign und formatives Feedback. Außerdem ist er Projektleiter in einem Erasmus+ Capacity Building Projekt, das die Implementierung von Virtual Mobility und Internationalization@home in den westlichen Balkanregionen zum Ziel hat. Zu seinen Forschungsgebieten gehören das Design von Fallstudien zur Förderung der virtuellen Zusammenarbeit und formatives Feedback in der virtuellen Gruppenarbeit.
Lehrpreise
2022
Projektleitung
- VALEU-X - Virtual Albanian Univiersities eXchange (2020 - 2023). Erasmus+ Capacity Building
- COWEB - Promoting and Facilitating Collaborative Virtual International Learning in the Western Balkans’ Higher Education Institutions (2023 - 2026). Erasmus+ Capacity Building
Publikationen
2023
-
Implementation of Virtual Mobility and Internationalization at Home in Albania’s Higher Education: A Catalogue of Recommendations for Action , 2023, In: International journal of management, knowledge and learning. 12, p. 69-78Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Lessons Learned from an International and Interdisciplinary Virtual Mobility Module between Albania, Slovenia, and Germany , 2023, In: International journal of management, knowledge and learning. 12Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Conference article
2022
-
Determining Factors of International E-Tutoring , 10 Jun 2022, In: International journal of management, knowledge and learning. 2022, 11, p. 105-115Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
B.5 Lessons Learned aus der Iterativen Weiterentwicklung von Kollaborativer Online Lehre , 2022, Communities in New Media. Digitality and Diversity Overcoming Barriers with Digital Transformation - Proceedings of 25th Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 98-103, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Moving Beyond Mobility: Lessons Learned from Project-Based Virtual International, Intercultural, and Interdisciplinary Collaboration , 2022Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Optimizing Formative Feedback Guidelines in Collaborative Online International Learning , 2022, Schriftenreihe Informatik: IDIMT-2022 Digitalization of Society, Business and Management in a Pandemic. Chroust, G. (ed.). 1 ed., Linz: Trauner Verlag, Vol. 30. p. 447, 458 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Timing of formative feedback in a virtual learning environment from an e-tutors perspective , 2022, Geneme 2022Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Über die Mobilität hinausgehen: Lehren aus einer projektbasierten virtuellen internationalen, interkulturellen und interdisziplinären Zusammenarbeit. Bd. 2 Nr. 2 (2022): Lessons Learned , 2022Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
2021
-
Considering Team Development Stages in Virtual Collaboration for Feedback Optimization , 2021, p. 362-372, 11 p.Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Designing Formative Feedback Guidelines for Group Development Stages in Virtual Collaboration , 2021, p. 121-133, 13 p.Research output: Contribution to conferences > Paper