Mattis Altmann
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
NameMr Mattis Altmann
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Professur für Wirtschaftsinformatik, insb. Informationsmanagement
Professur für Wirtschaftsinformatik, insb. Informationsmanagement
Visiting address:
Georg-Schumann-Bau, Sch B 44-46 Münchner Platz 3
01187 Dresden
Office hours:
nach Vereinbarung
Biographie
M.Sc. Mattis Altmann ist seit September 2019 Mitarbeiter am Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik, insbes. Informationsmanagement, von Prof. Dr. Eric Schoop an der Fakultät Wirtschaftswissenschaften der Technischen Universität Dresden. Er unterrichtet im Bereich der virtuellen und internationalen Zusammenarbeit in Kleingruppen sowie Fallstudiendesign und formatives Feedback. Außerdem ist er Projektleiter in einem Erasmus+ Capacity Building Projekt, das die Implementierung von Virtual Mobility und Internationalization@home in den westlichen Balkanregionen zum Ziel hat. Zu seinen Forschungsgebieten gehören das Design von Fallstudien zur Förderung der virtuellen Zusammenarbeit und formatives Feedback in der virtuellen Gruppenarbeit.
Lehrpreise
2022
Projektleitung
- VALEU-X - Virtual Albanian Univiersities eXchange (2020 - 2023). Erasmus+ Capacity Building
- COWEB - Promoting and Facilitating Collaborative Virtual International Learning in the Western Balkans’ Higher Education Institutions (2023 - 2026). Erasmus+ Capacity Building
Publikationen
2022
-
Moving Beyond Mobility: Lessons Learned from Project-Based Virtual International, Intercultural, and Interdisciplinary Collaboration , 2022Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Optimizing Formative Feedback Guidelines in Collaborative Online International Learning , 2022, Schriftenreihe Informatik: IDIMT-2022 Digitalization of Society, Business and Management in a Pandemic. Chroust, G. (ed.). 1 ed., Linz: Trauner Verlag, Vol. 30. p. 447, 458 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Timing of formative feedback in a virtual learning environment from an e-tutors perspective , 2022, Geneme 2022Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Über die Mobilität hinausgehen: Lehren aus einer projektbasierten virtuellen internationalen, interkulturellen und interdisziplinären Zusammenarbeit. Bd. 2 Nr. 2 (2022): Lessons Learned , 2022, 2 ed.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
2021
-
Considering Team Development Stages in Virtual Collaboration for Feedback Optimization , 2021, p. 362-372, 11 p.Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Designing Formative Feedback Guidelines for Group Development Stages in Virtual Collaboration , 2021, p. 121-133, 13 p.Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Designing Formative Feedback Guidelines in Virtual Group Work from a Student's Perspective , 2021, p. 8698-8706, 9 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Imagine it’s “Corona“ – and no one has noticed , 2021, p. 107-115, 9 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Stell Dir vor, es ist „Corona“ – und keiner hat’s gemerkt , 2021, p. 113-121, 9 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Success factors of intra-organisational online collaboration: a systematic literature review , 2021, In: International journal of management & enterprise development : IJMED. 20, 3, p. 200-233, 33 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Review article