Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
469 Entries
2021
-
Assessing the validity and reliability of a questionsaire on cooperation between learning places: Vocational High School and Industry , 2021, In: Education Sciences : open access journal. 2, 1, p. 17-28, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Can Virtual Reality Enhanced Role-Play Scenarios Using Mobile Devices Enrich Classroom Learning?: A Case Study , 2021, p. 86, 1 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Concept and development of an information literacy curriculum widget , 2021, Conference on Learning Information Literacy across the Globe LILG (2019 : Frankfurt am Main). Botte, A., Libbrecht, P. & Rittberger, M. (eds.). Frankfurt a.M.: DIPF, p. 7-18Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Der Status Quo des selbstgesteuerten Lernens in der beruflichen Weiterbildung. , 2021, Dresden: Technische Universität Dresden, 151 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Preprint/documentation/report > Project report (Final and progress reports)
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisbeispielen an der Technischen Universität Dresden , 2021, Ursprünge hinterfragen – Vielfalt ergründen – Praxis einordnen: Blickpunkt Hochschuldidaktik. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). wbv Media GmbH & Co. KG, Vol. 138. p. 81-94Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisprojekten der Technischen Universität Dresden. , 2021, Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, p. 81-93Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Designing External Knowledge Communication in a Research Network The Case of Sustainable Land Management , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 131-149, 19 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Didactic modeling of a digital instrument for the perception, construction and evaluation of ethical perspectives in AI systems , 2021, Proceedings - 2021 10th International Congress on Advanced Applied Informatics, IIAI-AAI 2021. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), p. 172-177, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Didaktische Prinzipien und ihre Unterstützungspotentiale für selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildungspraxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 123-129, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Die „digitale“ Realität in Bildungseinrichtungen des Handels. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Köhler, T. & Schulze-Achatz, S. (eds.). Münster: Waxmann, p. 287-298, 11 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report