Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
427 Entries
2021
-
Proposal for Laboratory Didactic at an Electrical Engineering Program: A Teaching-Learning Strategy for Laboratory Activities in Electrical Energy Conversion Applications , 2021, EDUCATING ENGINEERS FOR FUTURE INDUSTRIAL REVOLUTIONS, ICL2020, VOL 1. Vol. 1328. p. 194-204Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Psychologie der digitalen Umwelt: Digitalisierung, Umweltschutz und Umweltgestaltung: Einführung in das Schwerpunktthema. , 2021, In: Umweltpsychologie. 25, 1, p. 4–18, 15 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Short survey/review
-
Quality indicators for online teacher trainings: which are the essential and most challenging factors? , 2021, EDULEARN21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies . p. 2194-2199Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Research and Education in Urban History in the Age of Digital Libraries: Second International Workshop, UHDL 2019, Dresden, Germany, October 10–11, 2019, Revised Selected Papers , 2021, Springer, ChamElectronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
-
Selbstgesteuertes Lernen. Begriffsbestimmung und Operationalisierung. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 65-83, 19 p., 2.3Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung. Ein Handbuch für Theorie und Praxis , 2021, Münster: Waxmann, 508 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Monograph
-
Selbstgesteuert, -organisiert, -bestimmt,-reguliert? Versuch einer theoretischen Abgrenzung. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 84-106, 23 p., 2.4Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Sprechen wirklich alle vom Gleichen? Eine empirische Begriffsanalyse. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 51-64, 15 p., 2.2Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Stand der Rahmenbedingungen für selbstgesteuertes Lernen in Weiterbildungsinstitutionen. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 399-418, 20 p., 6.2Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
The Fish Model: When Do Researchers Collaborate Online? , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 29-48, 20 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report