Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
428 Entries
2021
-
The Fish Model: When Do Researchers Collaborate Online? , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 29-48, 20 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Theoretische, empirische und praktische Beiträge und Desiderate dieses Handbuchs , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 489-500, 12 p., 8.1Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Foreword/postscript
-
The Use of Digital Tools in Scholarly Activities. Empirical Findings on the State of Digitization of Science in Germany, Focusing on Saxony , 2021, E-Science: Oppen, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 49-65, 17 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Unterstützungsbedarfe Hochschullehrender in Lehramtsstudiengängen und Weiterbildungsangebote im< digitalen> Sommersemester 2020 , 2021, 40, p. 449-471, 23 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
User Experience von Serious Games-Spielentwicklung entlang der Emotionen und Bedürfnisse zukünftiger Nutzer: innen , 2021, Mensch und Computer 2021 - Workshopband. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 3 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Von der Präsenz- zur Hybridveranstaltung. Erfahrungen mit der Transformation einer Konferenzreihe zur Online-Netzwerkforschung - Lessons Learned: Spin Offs of Digital Teaching Experiences , 2021, 1, 1/2, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
VR-based Learning and Teaching.: A Framework for Implementation of Virtual Reality in Formal Education. , 2021, Proceedings of the 15th International Technology, Education and Development Conference . Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (eds.). Valencia: IATED Academy, p. 3304–3314, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Welche Medien eignen sich für selbstgesteuertes Lernen? , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 262-286, 25 p., 4.2Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Wie bereit sind Studierende für die Nutzung von KI-Technologien? , 2021, Bildung in der digitalen Transformation. Wollersheim, H., Karapanos, M. & Pengel, N. (eds.). Münster: Waxmann, p. 283-292Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Zehn digitale Werkzeuge für erfolgreiches selbstgesteuertes Lernen , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 307-318, 12 p., 4.5Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report