Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
470 Entries
2021
-
Lehrkräftefortbildung neu gedacht: online-autark-selbstgesteuert-kollaborativ-zertifiziert. , 2021, Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften. Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 211-215Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Medienkompetenz von Lehrkräften in Bildungseinrichtungen des Handels. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Riedel, J., Dyrna, J., Köhler, T. & Schulze-Achatz, S. (eds.). Münster, p. 319-332, 13 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Mehr als ein Prinzip. Didaktische Prinzipien zur Unterstützung des selbstgesteuerten Lernens. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. p. 109-122, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Methoden zur direkten und indirekten Förderung selbstgesteuerten Lernens. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 175-190, 16 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Mit digitalen Medien selbstgesteuert lernen?: Ansätze zur Ermöglichung und Förderung von Selbststeuerung in technologieunterstützten Lernprozessen. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 247-261, 15 p., 4.1Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
MOVING: A User-Centric Platform for Online Literacy Training and Learning , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Koschtial, C., Köhler, T. & Felden, C. (eds.). Springer International Publishing, p. 77-97Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Nach der Ad-hoc-Digitalisierung: Was bleibt? Was soll weg? , 2021, In: Ludwigsburger Beiträge zur Medienpädagogik. 21, p. 1-14, 14 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Online Engineering Education: A Proposal for Specialization of the Teacher Training in Engineering , 2021, In: International Journal of Engineering Pedagogy: iJEP. 11, 5, p. 105-121, 17 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Organising academia online. , 2021, e-Science.: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Köhler, T., Felden, C. & Koschtial, C. (eds.).p. 11-28, 18 p., (Progress in IS)Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Paper-based vs. Digital Prototyping: How to Evaluate Serious Game Concepts at Different Stages of Development , 2021, European Conference on Games Based Learning. p. 692-XXIResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution