Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
468 Entries
2021
-
The Use of Digital Tools in Scholarly Activities. Empirical Findings on the State of Digitization of Science in Germany, Focusing on Saxony , 2021, E-Science: Oppen, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 49-65, 17 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
User Experience von Serious Games-Spielentwicklung entlang der Emotionen und Bedürfnisse zukünftiger Nutzer: innen , 2021, Mensch und Computer 2021 - Workshopband. Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., 3 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Von der Präsenz- zur Hybridveranstaltung. Erfahrungen mit der Transformation einer Konferenzreihe zur Online-Netzwerkforschung - Lessons Learned: Spin Offs of Digital Teaching Experiences , 2021, In: Lessons Learned. 1, 1/2, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
VR-based Learning and Teaching.: A Framework for Implementation of Virtual Reality in Formal Education. , 2021, Proceedings of the 15th International Technology, Education and Development Conference . Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres, I. (eds.). Valencia: IATED Academy, p. 3304–3314, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Welche Medien eignen sich für selbstgesteuertes Lernen? , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 262-286, 25 p., 4.2Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Wie bereit sind Studierende für die Nutzung von KI-Technologien? , 2021, Bildung in der digitalen Transformation. Wollersheim, H., Karapanos, M. & Pengel, N. (eds.). Münster: Waxmann, p. 283-292Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Zehn digitale Werkzeuge für erfolgreiches selbstgesteuertes Lernen , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 307-318, 12 p., 4.5Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Zehn Prinzipien für erfolgreiches selbstgesteuertes Lernen. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 130-143, 14 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Zwischen digital und analog: Ein Vergleich klassischer und digitaler Ansätze von Lernberatung und Lernbegleitung im berufsbegleitenden Studium. , 2021, Tagungsband Perspektiven für Studierenden-Erfolg. Gelingensbedingungen, Stolpersteine und Wirkung von Maßnahmen. Büchele, S. & Voßkamp, R. (eds.).Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2020
-
Gemeinschaften in Neuen Medien: Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. , 17 Dec 2020, TUDpress/Thelem UniversitätsverlagElectronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding