Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
427 Entries
2020
-
Wie „Change Maker“ Visionen für den digitalen Wandel an Bildungseinrichtungen des Handels entwickeln und umsetzen – ein Praxisbeispiel.: Ein Praxisbeispiel. , 2020, Gemeinschaften in Neuen Medien. Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. Köhler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (eds.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 364-369, 6 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Wie „Change Maker“ Visionen für den digitalen Wandel an Bildungseinrichtungen des Handels entwickeln und umsetzen. Ein Praxisbeispiel , 2020, Gemeinschaften in neuen Medien: Forschung zu Wissensgemeinschaften in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung. Köhler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (eds.). Dresdeb: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 364-369, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2019
-
Endogenous steroid hormones in hair: Investigations on different hair types, pigmentation effects and correlation to nails , 4 Dec 2019, In: Steroids. 154, 108547Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
A Theoretical Framework for the Evaluation of Massive Digital Participation Systems in Urban Planning. , 1 Dec 2019, In: Journal of Geovisualization and Spatial Analysis. 4, 12 p., 3Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Learning Collaborative Science. The MOOC "Science 2.0 and open research methods" , 30 Sep 2019Electronic (full-text) versionResearch output: Other contribution > Other
-
Digitale Werkzeuge für Studienindividualisierung und personalisierte Kompetenzentwicklung. , Sep 2019, Teilhabe in der digitalen Bildungswelt. Hafer, J., Mauch, M. & Schumann, M. (eds.). Waxmann, Vol. 75. p. 258-262Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Scenarios of Technology Enhanced Learning (TEL) and Technology Enhanced Teaching (TET) in Academic Education A Forecast for the Next Decade and its Consequences for Teaching Staff. , Jul 2019, 2019 8th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI). Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., p. 240-245, 6 p., 8992686Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Triggering Research Creativity and Increasing Efficiency Through Open Innovation Platforms , Jul 2019, 2019 8th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI), Toyama, Japan, 2019. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., p. 49-55, 7 p., 8992697Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Die Bedeutung der Ortsidentität für die Landschaftswahrnehmung am Beispiel von Windenergieanlagen. , 30 Mar 2019, Heimat: Ein vielfältiges Konstrukt. Hülz, M., Kühne, O. & Weber, F. (eds.). Wiesbaden: Springer VS, p. 179-202Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Neue Typen digitaler Angebote – Herausforderungen und Rahmenbedingungen für die Bildungsbereiche. , 26 Mar 2019Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Commissioned evaluation or assessment report