Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
427 Entries
2019
-
Heterogener Studierendenschaft begegnen. Maßnahmen zur Flexibilisierung des Studiums an der TU Dresden. , 2019, In: Zeitschrift für Hochschulentwicklung : ZFHE ; Beiträge zu Studium, Wissenschaft und Beruf. 14, 3, p. 125-136, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Historical Photos and Visualizations: Potential for Research , 2019, In: The International Archives of the Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences (ISPRS Archives). XLII-2/W15, p. 405-412, 8 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Conference article
-
Impulse für das selbstgesteuerte Lernen in Weiterbildungsinstitutionen: Ein Erfahrungsbericht und Handlungsempfehlungen zur Integration des selbstgesteuerten Lernens in die Praxis. , 2019, In: Edition VHS aktuell - Beiträge zur Weiterbildung. 9Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
LOS geht’s!: Learning Experience durch Gamification , 2019, p. 183-188, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Needs-Oriented Engineering Pedagogy Research Projects in Chilean Universities , 2019, The Challenges of the Digital Transformation in Education. Proceedings of the 21st International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2018) - Volume 2. Auer, M. E. & Tsiatsos, T. (eds.). Springer, Cham, Vol. 917. p. 741-753Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Peer-Groups als Antwort auf die digitale Exklusion – Best Practise Beispiel zur Förderung digitaler Fähigkeiten bei älteren Erwachsenen , 2019, Gemeinschaften in neuen Medien. Erforschung der digitalen Transformation in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung. Köhler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (eds.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 211-228, 18 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Peer Groups in Response to Digital Exclusion - Best Practice Example for Fostering Digital Skills in Older Adults. , 2019, Communities in New Media: Researching the Digital Transformation in Science, Business, Education and Public Administration - Proceedings of 22nd Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 211-227, 17 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Personalwirtschaft integrativ und virtuell: Werkstattbericht , 2019, 1+2 ed., Vol. I/II. p. 63-70, (HDS.Journal)Electronic (full-text) versionResearch output: Preprint/documentation/report > Working paper
-
PROSUmEr – Ein interaktives, nachhaltiges Lehrkonzept zur proaktiven Produkt- und Maschinensicherheit für die universitäre Ausbildung. , 2019, In: Sicher ist Sicher. 70, p. 488-493, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Redistributing the Future: An Interview with MOVING MOOC Makers Sabine Barthold and Franziska Günther. Generation R. , 2019Electronic (full-text) versionResearch output: Other contribution > Other