Publikationen
Nachfolgend finden Sie eine aktuelle Liste aller Publikationen der Mitarbeitenden der Professur für Bildungstechnologie.
287 Einträge
2020
-
Organizational models in virtual teaching cooperation-documentation and evaluation of organisational didactics in a collaborative higher education project , 2020, Gemeinschaften in Neuen Medien. Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften: 23. Workshop GeNeMe'20. Köhler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 133-143, 11 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Parcours on Gamification – Ein Train-the-Trainer-Konzept zur Steigerung der Gamification-Readiness. , 2020, Gemeinschaften in Neuen Medien. Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. Köhler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 258 - 263Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten
-
Studentische E-Scouts , 2020, in: HDS.Journal. 2020, S. 44-47Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Student Self-Evaluation through German BLok.: Online Media in Teaching English for Tourism in Vocational High Schools. , 2020, .): Language and its Prospect in the Future. Proceedings of the 3rd International Seminar on Language and Interdisciplinary Research on Language. Lekatompessy, J. & Wamese, E. (Hrsg.). Language Study Centre Pattimura University, S. 78-92Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Third Teacher goes Raumwerkstatt - participatory planning processes to redesign physical learning environments. , 2020, in: Interaction Design and Architecture(s). 2019-20, 43, S. 30-41, 11 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Using Educational Technologies For Supporting Mentoring Processes In Higher Education , 2020, in: Journal of Educational Multimedia and Hypermedia. 29, 4, S. 361-379, 19 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Utilization Techniques and Guidelines for Benchmarking+ USP Within BOS in Identifying Distinct Excellence for CoEs in TVET. , 2020, The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education: Proceedings of the 22nd International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2019) – Volume 2. Auer, M. E., Hortsch, H. & Sethakul, P. (Hrsg.). Springer Verlag, New York, S. 725-737, 13 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
2019
-
Digitale Werkzeuge für Studienindividualisierung und personalisierte Kompetenzentwicklung. , Sept. 2019, Teilhabe in der digitalen Bildungswelt. Hafer, J., Mauch, M. & Schumann, M. (Hrsg.). Waxmann, Band 75. S. 258-262Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Scenarios of Technology Enhanced Learning (TEL) and Technology Enhanced Teaching (TET) in Academic Education A Forecast for the Next Decade and its Consequences for Teaching Staff. , Juli 2019, 2019 8th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI). Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., S. 240-245, 6 S., 8992686Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Triggering Research Creativity and Increasing Efficiency Through Open Innovation Platforms , Juli 2019, 2019 8th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI), Toyama, Japan, 2019. Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., S. 49-55, 7 S., 8992697Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband