Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
287 Entries
2021
-
Assessing the validity and reliability of a questionsaire on cooperation between learning places: Vocational High School and Industry , 2021, In: Education Sciences : open access journal. 2, 1, p. 17-28, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisprojekten der Technischen Universität Dresden. , 2021, Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, p. 81-93Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Designing External Knowledge Communication in a Research Network The Case of Sustainable Land Management , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 131-149, 19 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Didactic modeling of a digital instrument for the perception, construction and evaluation of ethical perspectives in AI systems , 2021, Proceedings - 2021 10th International Congress on Advanced Applied Informatics, IIAI-AAI 2021. IEEE, New York [u. a.], p. 172-177, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Didaktische Prinzipien und ihre Unterstützungspotentiale für selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildungspraxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 123-129, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften. , 2021, In: 24. Workshop GeNeMe‘21 Gemeinschaften in Neuen Medien. p. XXVIII-XXXIXResearch output: Contribution to journal > Editorial (Lead article)
-
Eine Checkliste und 20 Handlungsempfehlungen zur Integration des selbstgesteuerten Lernens in die Praxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. p. 429-452, 33 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Einsatz von Methoden zur Förderung selbstgesteuerten Lernens in der beruflichen Weiterbildungspraxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 191-201, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Einsatz von virtuellen 360-Grad-Lernräumen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Anwendungsfall. , 2021, Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften: 24. Workshop GeNeMe‘21 Gemeinschaften in Neuen Medien. Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 100-105, 6 p., A.7Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
E-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration , 2021, Cham: Springer International Publishing AG, 192 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Anthology