Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
287 Entries
2021
-
Experiencing Emotions in Video-Mediated Psychological Counselling Versus to Face-to-Face Settings , 2021, In: Societies : open access journal. 11, 1, p. 20, 1 p., 20Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Fellowships als Anreizsysteme zur Förderung von Innovationen in der Hochschullehre , 2021, Bildung in der digitalen Transformation.. Wollersheim, H., Karapanos, M. & Pengel, N. (eds.). Münster: Waxmann, p. 69-78, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Gemeinschaften in Neuen Medien: Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften , 2021, Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, 428 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
-
Gestaltung von Arbeitsaufträgen mit Digitalisierung als Hilfsmittel oder Lerngegenstand , 2021, Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften.: 24. Workshop GeNeMe‘21 Gemeinschaften in Neuen Medien. Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 112-120, 9 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Herausforderungen und Grenzen des selbstgesteuerten Lernens in Weiterbildungsinstitutionen. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 419-428, 10 p., 6.4Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Innovationsschub für die Digitalisierung in der Ausbildungspraxis: Lockdown-Erfahrungen von Lehrenden und Ausbildenden , 2021, DELFI 2021 - Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Kienle, A., Harrer, A., Haake, J. M. & Lingnau, A. (eds.). Bonn: Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 241-246, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Learning Analytics Dashboards - expectations of teachers and learners , 2021, EDULEARN21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies. p. 7441-7450, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Mehr als ein Prinzip. Didaktische Prinzipien zur Unterstützung des selbstgesteuerten Lernens. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. p. 109-122, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Methoden zur direkten und indirekten Förderung selbstgesteuerten Lernens. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 175-190, 16 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Nach der Ad-hoc-Digitalisierung: Was bleibt? Was soll weg? , 2021, In: Ludwigsburger Beiträge zur Medienpädagogik. 21, p. 1-14, 14 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article