Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
287 Entries
2021
-
Online-Berichtsheft in der Praxis: Hält es was es verspricht? , 2021, Bildung in der digitalen Transformation. Wollersheim, H., Karapanos, M. & Pengel, N. (eds.). Münster: Waxmann, p. 79-90, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Organising academia online. , 2021, e-Science.: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Köhler, T., Felden, C. & Koschtial, C. (eds.).p. 11-28, 18 p., (Progress in IS)Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung. Ein Handbuch für Theorie und Praxis , 2021, Münster: Waxmann, 508 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Monograph
-
Stand der Rahmenbedingungen für selbstgesteuertes Lernen in Weiterbildungsinstitutionen. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 399-418, 20 p., 6.2Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
The Fish Model: When Do Researchers Collaborate Online? , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 29-48, 20 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Theoretische, empirische und praktische Beiträge und Desiderate dieses Handbuchs , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 489-500, 12 p., 8.1Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Foreword/Postscript
-
The Use of Digital Tools in Scholarly Activities. Empirical Findings on the State of Digitization of Science in Germany, Focusing on Saxony , 2021, E-Science: Oppen, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 49-65, 17 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Von der Präsenz- zur Hybridveranstaltung. Erfahrungen mit der Transformation einer Konferenzreihe zur Online-Netzwerkforschung - Lessons Learned: Spin Offs of Digital Teaching Experiences , 2021, In: Lessons Learned. 1, 1/2, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Welche Medien eignen sich für selbstgesteuertes Lernen? , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 262-286, 25 p., 4.2Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Wie bereit sind Studierende für die Nutzung von KI-Technologien? , 2021, Bildung in der digitalen Transformation. Wollersheim, H., Karapanos, M. & Pengel, N. (eds.). Münster: Waxmann, p. 283-292Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report