Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
311 Entries
2019
-
Peer-Groups als Antwort auf die digitale Exklusion – Best Practise Beispiel zur Förderung digitaler Fähigkeiten bei älteren Erwachsenen, 2019, Gemeinschaften in neuen Medien. Erforschung der digitalen Transformation in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung. Köhler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (eds.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 211-228, 18 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Peer Groups in Response to Digital Exclusion - Best Practice Example for Fostering Digital Skills in Older Adults., 2019, Communities in New Media: Researching the Digital Transformation in Science, Business, Education and Public Administration - Proceedings of 22nd Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 211-227, 17 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Training researchers with the moving platform., 2019, 1 ed., Cham: Springer International Publishing AGElectronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
-
Wie digital ist die Berufsschule? - Eine Analyse anhand von Online-Berichtsheften, 2019, Gemeinschaften in neuen Medien. Erforschung der digitalen Transformation in Wissenschaft, Wirtschaft, Bildung und öffentlicher Verwaltung: 22. Workshop GeNeMe‘19 Gemeinschaften in Neuen Medien. Köhler, T., Schoop, E. & Kahnwald, N. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 252-260, 9 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Wie Learning Analytics didaktisches Handeln von Lehrenden unterstützen kann: Zukunftsvisionen im Projekt "tech4comp", 2019, Proceedings of DELFI Workshops 2019Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2018
-
A conceptual framework for designing smart learning environments., 2018, In: Smart Learning Environments. 5, 1, 17 p., 27Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
An interdisciplinary framework for designing smart learning environments, 2018, Challenges and Solutions in Smart Learning: Proceeding of 2018 International Conference on Smart Learning Environments, Beijing, China. Springer Singapore, p. 17-20, 4 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Bestandsaufnahme, Hindernisse und Möglichkeiten des Einsatzes von E-Assessment an sächsischen Hochschulen, 2018, In: Beiträge zur Hochschulforschung. 40, p. 68-86Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Einmal Ingenieur 4.0 und zurück: Digitalkompetenzen in der Hochschullehre. In: Digitalisierung in der Techniklehre – ihr Beitrag zum Profil Technischer Bildung., 2018, Digitalisierung in der Techniklehre – : ihr Beitrag zum Profil Technischer Bildung. Kammasch, G. (ed.). Ilmenau: Ingenieur-Pädagogische Wissensgesellschaft, p. 35-41Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Flexibel und individuell Digital gestützte Lernangebote für Studierende, 2018, Digitalisierung und Hochschulentwicklung: Proceedings zur 26. Tagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft eV. Getto, B., Hinze, P. & Kerres, M. (eds.). Münster, New York: Waxmann, Vol. 74. p. 157-163, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution