Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
                            311 Entries
                        
                        
                            2021
- 
                                    Designing External Knowledge Communication in a Research Network The Case of Sustainable Land Management, 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 131-149, 19 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
 - 
                                    Didactic modeling of a digital instrument for the perception, construction and evaluation of ethical perspectives in AI systems, 2021, Proceedings - 2021 10th International Congress on Advanced Applied Informatics, IIAI-AAI 2021. Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE), p. 172-177, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
 - 
                                    Didaktische Prinzipien und ihre Unterstützungspotentiale für selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildungspraxis., 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 123-129, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
 - 
                                    Die Bildungsbiografie in der Blockchain – das Vorhaben MyEduLife, 2021, Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften: 24. Workshop GeNeMe'21 Gemeinschaften in Neuen Medien. Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 275-280, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
 - 
                                    Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften., 2021, In: Gemeinschaften in Neuen Medien.. p. XXVIII-XXXIXResearch output: Contribution to journal > Editorial (Lead article)
 - 
                                    Eine Checkliste und 20 Handlungsempfehlungen zur Integration des selbstgesteuerten Lernens in die Praxis., 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. p. 429-452, 33 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
 - 
                                    Einsatz von Methoden zur Förderung selbstgesteuerten Lernens in der beruflichen Weiterbildungspraxis., 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 191-201, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
 - 
                                    Einsatz von virtuellen 360-Grad-Lernräumen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Anwendungsfall., 2021, Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften: 24. Workshop GeNeMe‘21 Gemeinschaften in Neuen Medien. Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 100-105, 6 p., A.7Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
 - 
                                    E-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration, 2021, Cham: Springer International Publishing AG, 192 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Anthology
 - 
                                    Experiencing Emotions in Video-Mediated Psychological Counselling Versus to Face-to-Face Settings, 2021, In: Societies : open access journal. 11, 1, p. 20, 1 p., 20Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article