Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
311 Entries
2020
-
A Case Study of How Centers of Excellence on TVET Are Operated in Asia and Europe to Enhance an Understanding of Definitions and Classification, 2020, Proceedings of the 22nd International Conference on Interactive Collaborative Learning (ICL2019): The Impact of the 4th Industrial Revolution on Engineering Education. Auer, M., Hortsch, H. & Sethakul, P. (eds.). Springer Verlag, New York, p. 738-749, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Am Aufwand kann es nicht liegen.‘ – .: eine rekonstruktive Untersuchung zur Digitalisierung im Lehralltag an Hochschulen, 2020, In: Der pädagogische Blick. Zeitschrift für Wissenschaft und Praxis in pädagogischen Berufen. 13, 2, p. 70-81, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
A web-based adaptive e-learning application for engineering students: An expert-based evaluation, 2020, In: International Journal of Engineering Pedagogy: iJEP. 10, 2, p. 60-71, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Communities in New Media. From hybrid realities to hybrid communities, 2020, p. 1-8, 8 p.Research output: Contribution to conferences > Paper
-
Community-basierte Methode zur transdisziplinären Gestaltung von Lernräumen an Hochschulen, 2020, 50. Jahrestagung der Gesellschaft fur Informatik: Back to the Futures, INFORMATIK 2020. Reussner, R. H., Koziolek, A. & Heinrich, R. (eds.). Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 547-557, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Creating an Infrastructure to integrate specialized services to proprietary LMS, 2020, ICERI2020 Proceedings13th International Conference of Education, Research and Innovatio. Gómez Chova, L., López Martínez, A. & Candel Torres , I. (eds.).p. 1846-1854Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Das Studienassistenzsystem gOPAL, 2020, Wege zum Studienerfolg. Analyse, Maßnahmen und Perspektiven an der Technischen Universität Dresden 2016-2020. Schulze-Stocker, F., Schäfer-Hock, C. & Greulich, H. (eds.). Neuerscheinung ed., Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 119-152, 34 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Die Neuerfindung des Campus, 2020, Vom E-Learning zur Digitalisierung: Mythen, Realitäten, Perspektiven. Waxmann, p. 354 - 362Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
„Digitalisierung? Machen wir schon ewig.“: Eine rekonstruktive Studie zu Orientierungsmustern Lehrender im Umgang mit digitalen Medien im Hochschulalltag., 2020, p. 207-211Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Digitalisierungsbezogene Kompetenzen von Lehrenden in den Lehramtsstudiengängen: Entwicklung eines Kompetenzrahmens, 2020, GeNeMe – Gemeinschaften in neuen Medien Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution