Publikationen
Nachfolgend finden Sie eine aktuelle Liste aller Publikationen der Mitarbeitenden der Professur für Bildungstechnologie.
281 Einträge
2023
-
Empowering Students with AI-based Chatbot Assistants: A New Era of Higher Education? , 2023, Communities in New Media. Inclusive digital: Forming Community in an Open Way Self-determined Participation in the Digital Transformation: Proceedings of 26th Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 38 - 43, 6 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Kursspezifische Chatbots, die sich dem Lernstand anpassen - was ChatGPT nicht leisten kann , 2023, Communities in New Media. Inclusive Digital: Forming Community in an Open Way Self-Determined Participation in the Digital Transformation - Proceedings of 26th Conference GeNeMe 2023. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (Hrsg.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, S. 257-261, 5 S.Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Social VR as an approach to foster collaboration among scientists and educators within the networked infrastructure for education: A pilot case study to examine its and task fit and acceptance , 2023, in: e-learning and education : eleed. 2023, Special Edition Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Strategic Viewpoints for the Awareness of Educational Competition in Response to New World Order (NWO): Case Study: The Fraction Project as an Example for Higher Education (HE) Partnerships Between Asia and Europe , 2023, Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022. Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V., S. 802-814, 13 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
The Application of Academic Article Writing Techniques for Content Creation for the Promotion of Buddhist-Based Learning Communities and the Conservation of Buddhism via Online Communities: Case Study: A Fund-Raising Project to Establish the Meditation Center at Mahavana Ashram, Nepal Using Facebook Page , 2023, Learning in the Age of Digital and Green Transition - Proceedings of the 25th International Conference on Interactive Collaborative Learning ICL 2022. Auer, M. E., Pachatz, W. & Rüütmann, T. (Hrsg.). Springer Science and Business Media B.V., S. 827-838, 12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Wie Digitalisierung gelingt – Empfehlungen für Berufsschulen , 2023, Handbuch E-Learning. Köhler, T. (Hrsg.). Wolters Kluwer, Band 103. S. 1-8Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten
2022
-
Students e-learning readiness towards education 4.0: Instrument development and validation , 28 Nov. 2022, in: Jurnal Pendidikan Vokasi. 12, 3, S. 236-344Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Digital Skills in Education: Evaluating a media-didactic online Teacher Training including a Virtual Learning Community. , 17 Nov. 2022, S. 716-729, 14 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag zu Konferenzen > Paper
-
Peningkatan kompetensi berbicara guru bahasa jerman dengan menggunakan media digital , 25 Okt. 2022, in: German für Gesellschaft (J-Gefüge). 1, 1, S. 19-23, 5 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
research on cooperation between learning places in the area of hotel management in Indonesia , 7 März 2022Publikation: Beitrag zu Konferenzen > Abstract