Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
300 Entries
2022
-
Digitalität und Diversität – Mit digitaler Transformation Barrieren überwinden , 2022, Communities in New Media. Digitality and Diversity Overcoming Barriers with Digital Transformation - Proceedings of 25th Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 285-298Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Digitality and Diversity – Overcoming Barriers with Digital Transformation , 2022, Communities in New Media. Digitality and Diversity Overcoming Barriers with Digital Transformation - Proceedings of 25th Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 285-298Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
G.4 Developing ISLANDS Learning Model in Improving the Guiding Ability of Students in Maluku Archipelago , 2022, Communities in New Media. Digitality and Diversity Overcoming Barriers with Digital Transformation - Proceedings of 25th Conference GeNeMe. Kohler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 326-337, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Interaktive Landkarten als ein Lernwerkzeug zur ethischen Exploration und Reflexion in Konstruktionsprozessen , 2022, DELFI 2022 - Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Henning, P. A., Striewe, M. & Wolfel, M. (eds.). Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 183-188, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
KoKoN – Ein Expertenwalkthrough zu digitalen Lehr-Kooperationen im Kontext der Nationalen Bildungsplattform , 2022, Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitalität und Diversität. Mit digitaler Transformation Barrieren überwinden!?: 25. Workshop GeNeMe‘22 Gemeinschaften in Neuen Medien. p. 340-343, 4 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Lernortkooperation modifiziert.: Welchen Beitrag können Berufsschullehrende leisten? , 2022, Berufliche Arbeit und Berufsbildung zwischen Kontinuität und Innovation: Konferenzband zur 21. Tagung der Gewerblichen-Technischen Wissenschaften und ihren Didaktiken (GTW). Anselmann, S., Faßhauer, U., Nepper, H. H. & Windelband, L. (eds.). Bielefeld: wbv Media GmbH & Co. KG, p. 63-74Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
LoK in der beruflichen Ausbildung im Bereich Hotelmanagement in Indonesien , 2022, In: IBS Scientific Workshop Proceeding, Band 15. 2022, 15, p. 1-12Research output: Contribution to journal > Conference article
-
Need Analysis of Stakeholders’ Perspectives Regarding the Challenging Factors in Establishing the CoE for TVET in Thailand , 2022, Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education - Proceedings of the 24th International Conference on Interactive Collaborative Learning, ICL 2021. Auer, M. E., Hortsch, H., Michler, O. & Köhler, T. (eds.). Springer Science and Business Media B.V., p. 91-103, 13 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Reallabor Lernraum: Spielbasierte Planungsprozessdarstellung im Spannungsfeld von Rollenbildern und Nutzungsinteressen. , 2022, Lernräume der Zukunft an Hochschulen: physisch, hybrid und online. : Wie wird der „Shift from Teaching to Learning“ in innovative Lernraumkonzepte übersetzt? . Weißenböck, J., Gruber, W. & Freisleben-Teutscher, C. (eds.). Wien: Lemberger Publishing, p. 45-54, 10 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Wie Lernorte über das Online-Berichtsheft kooperieren (können).: Ausgewählte empirische Befunde aus dem Verbundprojekt DiBBLok. , 2022, Lernortkooperation in der Ausbildung digital denken?: Befunde und Impulse zur Lernortkooperation im Zeitalter digitaler Bildung. Kretschmer, S. & Pfeiffer, I. (eds.). wbv Media GmbH & Co. KG, p. 165-174, 10 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report