Publications
Please find a list of publications of the members of the professorship here.
281 Entries
2021
-
Theoretische, empirische und praktische Beiträge und Desiderate dieses Handbuchs , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 489-500, 12 p., 8.1Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Foreword/Postscript
-
The Use of Digital Tools in Scholarly Activities. Empirical Findings on the State of Digitization of Science in Germany, Focusing on Saxony , 2021, E-Science: Oppen, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 49-65, 17 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Von der Präsenz- zur Hybridveranstaltung. Erfahrungen mit der Transformation einer Konferenzreihe zur Online-Netzwerkforschung - Lessons Learned: Spin Offs of Digital Teaching Experiences , 2021, In: Lessons Learned. 1, 1/2, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Welche Medien eignen sich für selbstgesteuertes Lernen? , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Münster: Waxmann, p. 262-286, 25 p., 4.2Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Wie bereit sind Studierende für die Nutzung von KI-Technologien? , 2021, Bildung in der digitalen Transformation. Wollersheim, H., Karapanos, M. & Pengel, N. (eds.). Münster: Waxmann, p. 283-292Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Zehn Prinzipien für erfolgreiches selbstgesteuertes Lernen. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 130-143, 14 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Zwischen digital und analog: Ein Vergleich klassischer und digitaler Ansätze von Lernberatung und Lernbegleitung im berufsbegleitenden Studium. , 2021, Tagungsband Perspektiven für Studierenden-Erfolg. Gelingensbedingungen, Stolpersteine und Wirkung von Maßnahmen. Büchele, S. & Voßkamp, R. (eds.).Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2020
-
Gemeinschaften in Neuen Medien: Von hybriden Realitäten zu hybriden Gemeinschaften. , 17 Dec 2020, TUDpress/Thelem UniversitätsverlagElectronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Conference proceeding
-
The Concept of Learning Field Curriculum Development for English Subjects for Guides in Vocational High Schools , 8 Dec 2020, In: Koli Journal. 2020/1, 2, p. 124-131, 8 p.Research output: Contribution to journal > Research article
-
Lernortkooperation und Unterrichtsfach "Deutsch für Tourismus" in der beruflichen Ausbildung im Bereich Hotelmanagement , Nov 2020, The 3rd International Seminar on Language and Interdisciplinary Research on Language: Language and its Prospect in the Future. Indonesien: Pusat Studi Bahasa Universitas Pattimura Ambon, p. 122-140Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution