Clemens Witt
Table of contents
Kontakt
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
NameClemens Witt
Send encrypted email via the SecureMail portal (for TUD external users only).
Visiting address:
Andreas-Pfitzmann-Bau, Raum 2100 Nöthnitzer Str. 46
01187 Dresden
Aufgabenbereiche
- Entwicklung von Unterstützungsangeboten für Studierende im Projekt OptLA
- Lehrtätigkeit im Modul "Grundlagen der technischen Informatik"
Publikationen
2024
-
From Guesswork to Game Plan: Exploring Problem-Solving-Strategies in a Machine Learning Game , 13 Oct 2024, Informatics in Schools. Innovative Approaches to Computer Science Teaching and Learning : 17th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2024. Pluhár, Z. & Gaál, B. (eds.).p. 73-84, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Identifying Secondary School Students' Misconceptions about Machine Learning: An Interview Study , 16 Sep 2024, WiPSCE '24: Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research. New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, p. 1-10, 10 p., 3678114Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2023
-
Künstliche Intelligenz in den Fingerspitzen: Kollaborative Multiscreen-Touch-Lernspiele zur Annäherung an das Maschinelle Lernen , Sep 2023, Workshopband der 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). p. 23 - 30, 8 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Über den Bildschirmrand hinaus: Kollaborative Multiscreen-Touch-Lernspiele im Kontext künstlicher Intelligenz , Sep 2023, p. 425 - 426, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Poster
-
Exploring Students’ Preinstructional Mental Models of Machine Learning: Preliminary Findings , 2023, 16th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2023, Local Proceedings. Pellet, J. & Parriaux, G. (eds.). Zenodo, p. 233-236, 4 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
Beruflicher Werdegang
seit 08/2023 | Wissenschaftlicher Mitarbeiter im Projekt OptLA und Lehrtätigkeit im Seiteneinstieg Lehramt Informatik |
10/2018 - 07/2023 |
Studium mit dem Abschluss Diplom-Berufspädagoge im Lehramt an berufsbildenden Schulen in den Fachrichtungen Elektrotechnik/Informationstechnik und Informatik an der TU Dresden |