Publications
116 Entries
2022
-
Inside the Router: An interactive VR learning application to practice routing and network address translation, 2022, DELFI 2022 - Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Henning, P. A., Striewe, M. & Wolfel, M. (eds.). Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 87-98, 12 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Konzeption eines Setups für VR-gestützte 360°-Unterrichtsbeobachtung im TeachingLab., 2022, DeLFI Workshops. p. 183-189, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Novice-friendly Feedback for Python Tasks in ArTEMiS., 2022, DeLFI Workshops. p. 235-241, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
P3 Digitaler Wandel im Alltag: Physical Computing, 2022, Digitale Welten - Handreichung zum Zusatzkurs. Senatsverwaltung für Bildung, Jugend und Familie, Berlin, p. 47-56Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Unterstütze den Lernprozess: Externe Steuerung des Ablaufs einer VR-Lernanwendung, 2022, DELFI 2022 - Die 20. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Henning, P. A., Striewe, M. & Wolfel, M. (eds.). Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 249-250, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2021
-
Aufbau informatischer Kompetenzen im Kontext KI bei Lehramtsstudierenden des Faches Politik, Dec 2021, 9. Fachtagung Hochschuldidaktik Informatik (HDI) 2021. Desel, J., Opel, S. & Siegeris, J. (eds.).p. 93 - 100Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Exploring Effects of Gamified Collaborative Face-to-Face Learning of Regular Expressions., Jul 2021, p. 114-118, 5 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Alltägliches im digitalen Zeitalter, 2021, In: Log in : informatische Bildung und Computer in der Schule. 2021, 195/196, p. 3Research output: Contribution to journal > Editorial (Lead article)
-
Dashboard für Lehrende zur Darstellung von Lerndaten anhand eines kollaborativen Informatik-Lernspiels für die Grundschule, 2021, DELFI 2021 - Die 19. Fachtagung Bildungstechnologien der Gesellschaft fur Informatik e.V.. Kienle, A., Harrer, A., Haake, J. M. & Lingnau, A. (eds.). Gesellschaft fur Informatik (GI), p. 385-386, 2 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Das I in MINT von Anfang an: Bildungsangebote zur informatischen Bildung der Stiftung „Haus der kleinen Forscher“, 2021, INFORMATIK 2021 - Die 51. Jahrestagung der Gesellschaft für Informatik: Computer Science and Sustainability. e.V. (GI), G. F. I. (ed.). Gesellschaft für Informatik, Bonn, p. 1649-1652, 4 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution