Publikationen
94 Einträge
2025
-
Comparing Interaction Modalities in VR Serious Games: A Study on Presence and Enjoyment , 2025, Games and Learning Alliance: 13th International Conference, GALA 2024, Berlin, Germany, November 20-22, 2024, Proceedings. Schönbohm, A., Bellotti, F., Bucchiarone, A., de Rosa, F., Ninaus, M., Wang, A., Wanick, V. & Dondio, P. (Hrsg.).S. 343–348, 6 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
2024
-
Automatisch generiertes Feedback für Aufgaben für den Programmiereinstieg in Python , 21 Okt. 2024, Workshopband der 22. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI). S. 127-129, 3 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
From Guesswork to Game Plan: Exploring Problem-Solving-Strategies in a Machine Learning Game , 13 Okt. 2024, Informatics in Schools. Innovative Approaches to Computer Science Teaching and Learning : Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2024, Proceedings. Pluhár, Z. & Gaál, B. (Hrsg.).S. 73-84, 12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Hands-On vs. Hands-In: A Comparative Analysis of VR and Tangible Learning for Abstract Informatics Concepts , Okt. 2024, Informatics in Schools - 17th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives: ISSEP 2024 Local Proceedings. S. 24-35Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Identifying Secondary School Students' Misconceptions about Machine Learning: An Interview Study , 16 Sept. 2024, WiPSCE '24: Proceedings of the 19th WiPSCE Conference on Primary and Secondary Computing Education Research. Michaeli, T., Sentance, S. & Bergner, N. (Hrsg.). New York, NY, USA: Association for Computing Machinery, S. 1-10, 10 S., 3678114Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Beyond Realism: Rethinking Presence in Virtual Environments for Abstract Concept Learning , Sept. 2024, Proceedings of DELFI 2024: Die 22. Fachtagung Bildungstechnologien. Schulz, S. & Kiesler, N. (Hrsg.).S. 115-121, 7 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
SPRING 2022: Online-Summerschool Python für Ingenieurinnen , 28 Mai 2024, 48 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Buch/Gutachten/Sammelbände > Konferenz-/Tagungsband
-
A Digital 4D Information System on the World Scale: Research Challenges, Approaches, and Preliminary Results , 28 Feb. 2024, in: Applied sciences. 14 (2024), 5, 48 S., 1992Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Digital Fabrication als Brücke zwischen Making und Informatik , 5 Feb. 2024, in: MedienPädagogik : Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2024, 56, S. 314-330, 17 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Inside the System - Designing VR Serious Games for Computer Science Education , 2024, Games and Learning Alliance: 12th International Conference, GALA 2023, Dublin, Ireland, November 29 – December 1, 2023, Proceedings. Dondio, P., Rocha, M., Brennan, A., Schönbohm, A., de Rosa, F., Koskinen, A. & Bellotti, F. (Hrsg.). Springer, Cham, S. 311–320, 10 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband