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2018
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Einmal Ingenieur 4.0 und zurück: Digitalkompetenzen in der Hochschullehre. In: Digitalisierung in der Techniklehre – ihr Beitrag zum Profil Technischer Bildung. , 2018, Digitalisierung in der Techniklehre – : ihr Beitrag zum Profil Technischer Bildung. Kammasch, G. (ed.). Ilmenau: Ingenieur-Pädagogische Wissensgesellschaft, p. 35-41Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Evaluation of Learning Informatics in Primary Education , 2018, Informatics in Schools. Fundamentals of Computer Science and Software Engineering. Pozdniakov, S. N. & Dagien, V. (eds.). Cham: Springer International Publishing, p. 339-353, 15 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Gender influences on school students' mental models of computer science: a quantitative rich picture analysis with sixth graders , 2018, Proceedings of the 4th Conference on Gender IT - GenderIT '18. Heilbronn, Germany: ACM Press, p. 113-122, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Kollaborative Multiuser-Serious-Games für elektronische Schulbücher Lernspiele in der Informatik. , 2018, Das elektronische Schulbuch 2017. Fachdidaktische Anforderungen und Ideen treffen auf Lösungsvorschläge der Informatik.. Schuhen, M., Froitzheim, M. & Schuhen, K. (eds.). Berlin: Lit Verlag, p. 145-156, 12 p., (Didaktik. 18)Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
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Lernst du noch oder spielst du schon? Zum Einsatz von GameDesign-Elementen in der Hochschullehre. , 2018, In: CEUR Workshop Proceedings. 2092Research output: Contribution to journal > Conference article
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Möglichkeiten digital gestützter, hochschulübergreifender Kooperation in der Lehre. Fallbeispiele aus der sächsischen Hochschulbildung. , 2018, Communities in New Media: : Research on Knowledge Communities in Science, Business, Education and Public Administration - Proceedings of 21th Conference GeNeMe. TUDpress/Thelem UniversitätsverlagElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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Paving the Way for Computer Science in German Schools , 2018, Progress in Pattern Recognition, Image Analysis, Computer Vision, and Applications. Bayro-Corrochano, E. & Hancock, E. (eds.). Cham: Springer International Publishing AG, Vol. 8827. p. 590-609, 20 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
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The lone wolf dies, the pack survives?: Analyzing a Computer Science Learning Application on a Multitouch-Tabletop , 2018, Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research - Koli Calling '18. Association for Computing Machinery (ACM), New YorkElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2017
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Spielend leicht Lernspiele entwickeln - Ein Framework für Multitouch-Lernspiele , 1 Sep 2017, Bildungsräume : DeLFI 2017 - die 15. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik : 5. bis 8. September 2017, Chemnitz, Deutschland / Christoph Igel, Carsten Ullrich Martin Wessner (Hrsg.). Bonn: Gesellschaft für Informatik, Bonn, Vol. 273. p. 297-302, 6 p., (GI-Edition. Proceedings)Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
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VIRTUAL. INTERNATIONAL. JOB ORIENTATED. –: BEST PRACTICE ON HOW VIRTUAL COLLABORATION COURSES CAN SUCCEED , 17 Mar 2017, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper