Matthew McGinity
Junior Professor for Immersive Media Design
Inhaltsverzeichnis
Contact
Inhaber der Professur
NameHerr Prof. Matthew McGinity
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Research Priorities
- Virtual reality and immersive media technologies
- Perceptual and cognitive foundations of immersion
- Applications of immersive media to psychotherapy, museums, education and AI
- Immersive art and creative computing
Education
1992-1996 | Bachelor of Arts / Science, University of Melbourne (Philosophy, Literature, Mathematics, Physics) |
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1997 | Bachelor of Computing Honours (1st), Monash University |
2014 | PhD , “Presence, immersion and the panorama - a theoretical, technical and artistic inquiry”, University of New South Wales, doi.org/10.26190/unsworks/17099 |
Professional Experience
2020- | Junior Professor for Immersive Media Design, TU Dresden (DE) |
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2016-2018 |
Research Associate, Julius-Maximilians University, Würzbug (DE) |
2003-2011 | Computer Scientist / Lecturer, iCinema Centre for Interactive Cinema, University of New South Wales, Sydney (AU) |
2002-2003 | Media Artist, ZKM Zentrum für Kunst und Medien, Karlsruhe (DE) |
2001-2002 | VR Engineer, Silicon Worlds, Paris (FR) |
1999-2001 | VR Engineer, European Space Agency, Noordwijk (NL) |
1998-1999 | Game Developer, Perfect Entertainment, London (UK) |
1998 | Animation Developer, Beam International, Melbourne (AU) |
Publications
19 Einträge
2024
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An immersive labeling method for large point clouds , Nov. 2024, in: Computers and Graphics. 124, 12 S., 104101Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
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Moving Experiences — Towards a Conceptual Framework for Performative Artefacts in Museums , Okt. 2024Publikation: Beitrag zu Konferenzen > Paper
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Co-located Mixed Reality Classrooms: Four Case Studies from Higher Education , 11 Mai 2024, CHI 2024 - Extended Abstracts of the 2024 CHI Conference on Human Factors in Computing Sytems: Extended Abstracts of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Mueller, F. F., Kyburz, P., Williamson, J. R. & Sas, C. (Hrsg.). Association for Computing Machinery (ACM), New York, S. 78:1-78:7, 78Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
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Live and Interactive 3D Photomanipulation under the Microscope using Virtual Reality , 11 Mai 2024, CHI 2024 - Extended Abstracts of the 2024 CHI Conference on Human Factors in Computing Sytems: Extended Abstracts of the CHI Conference on Human Factors in Computing Systems. Association for Computing Machinery (ACM), New York, S. 228:1-228:7, 7 S., 228Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
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An Immersive Method for Extracting Structural Information from Unorganized Point Clouds , 2024, 2024 Nicograph International (NicoInt)Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
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Mixed Reality Strategies for Piano Education , 2024, in: Frontiers in Virtual Reality. 5Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
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Sonic Structures: 4E Visual Sound in Multi-User Mixed Reality , 2024, S. 419 - 423Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag zu Konferenzen > Paper
2023
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Data Spaces // Data Worlds: Perspektivwechsel mit künstlerischer Unterstützung. Eine erste Einordnung , 27 Nov. 2023, EVA BERLIN 2023 Elektronische Medien & Kunst, Kultur und Historie: 27. Berliner Veranstaltung der internationalen EVA-Serie Electronic Media and Visual Arts. S. 68-73, 6 S.Publikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
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ViewR: Architectural-Scale Multi-User Mixed Reality with Mobile Head-Mounted Displays , 7 Aug. 2023, in: IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics. 30 (2024), 8, S. 5609-5622, 14 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
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Bodylab - in virtuo sculpting, painting and performing of full-body avatars , 30 Juli 2023, Proceedings of the ACM on Computer Graphics and Interactive Techniques. 2 Aufl., Association for Computing Machinery (ACM), New York, Band 6. 12 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband