Prof. Dr. Susanne Narciss
Lehrstuhlinhaberin
NameFrau Prof. Dr. Susanne Narciss
Eine verschlüsselte E-Mail über das SecureMail-Portal versenden (nur für TUD-externe Personen).
Psychologie des Lehrens und Lernens
Psychologie des Lehrens und Lernens
Besuchsadresse:
Bürogebäude Zellescher Weg (BZW), Raum A 207 Zellescher Weg 17
01062 Dresden
Sprechzeiten:
nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Design und Evaluation interaktiver tutorieller Feedbackstrategien
- Design und Evaluation kognitiv aktivierender Lernaufgaben
- Lehren und Lernen mit modernen Informationstechnologien
- Förderung selbstregulierten Lernens
- Motivationsförderung in Lehr-Lernsituationen
Curriculum Vitae
Publikationen
2022
-
Providing external feedback and prompting the generation of internal feedback fosters achievement, strategies and motivation in concept learning. , 1 Dez. 2022, in: Learning and instruction : the journal of the European Association for Research on Learning and Instruction EARLI. 82, S. 1-11, 11 S., 101658Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Auditory Stimulation Improves Gait and Posture in Cerebral Palsy: A Systematic Review with Between- and Within-Group Meta-Analysis , 15 Nov. 2022, in: Children. 9, 11, 1752Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)
-
Who benefits from Visualization Adaptations? Towards a better Understanding of the Influence of Visualization Literacy , 16 Okt. 2022, 2022 IEEE Visualization and Visual Analytics (VIS). Oklahoma City, OK, USA: IEEE, S. 90-94, 5 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Experts’ Views on Operator Competencies for Mastering the Demands of Cyber-physical Production Systems in Process Industries and its Relations to System Design , Sept. 2022, Proceedings of the 2022 HFES 66th International Annual Meeting. 1 Aufl., SAGE Publishing, Band 66. S. 2272, 1 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband
-
Workplace Learning in and with Intelligent Systems , 2022, Artificial Intelligence Education in the Context of Work. Ifenthaler, D. & Seufert, S. (Hrsg.). Springer, S. 183-198Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Buch/Sammelband/Gutachten
2021
-
Instructional Training Compared with Self-Study for Pulmonary Function Test Interpretation , Dez. 2021, in: ATS scholar / American Thoracic Society. 2, 4, S. 566-580, 15 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Deliberate Practice and Motor Learning Principles to Underpin the Design of Training Interventions for Improving Lifting Movement in the Occupational Sector: A Perspective and a Pilot Study on the Role of Augmented Feedback , 2 Nov. 2021, in: Frontiers in Sports and Active Living. 2021, 3, 746142Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
What early user involvement could look like -- Developing technology applications for piano teaching and learning , 15 Juli 2021, in: Multimodal Technologies and Interaction. 5, 7, 19 S., 38Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Well done (for someone of your gender)! Experimental evidence of teachers’ stereotype-based shifting standards for test grading and elaborated feedback , Juni 2021, in: Social psychology of education : an international journal. 24, 3, S. 809-834, 26 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Effects of keyword tasks and biasing titles on metacognitive monitoring and recall , April 2021, in: Metacognition and learning. 16, 1, S. 233-253, 21 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel