Prof. Dr. Susanne Narciss
Lehrstuhlinhaberin
NameFrau Prof. Dr. Susanne Narciss
Eine verschlüsselte E-Mail über das SecureMail-Portal versenden (nur für TUD-externe Personen).
Psychologie des Lehrens und Lernens
Psychologie des Lehrens und Lernens
Besuchsadresse:
Bürogebäude Zellescher Weg (BZW), Raum A 207 Zellescher Weg 17
01062 Dresden
Sprechzeiten:
nach Vereinbarung
Forschungsschwerpunkte
- Design und Evaluation interaktiver tutorieller Feedbackstrategien
- Design und Evaluation kognitiv aktivierender Lernaufgaben
- Lehren und Lernen mit modernen Informationstechnologien
- Förderung selbstregulierten Lernens
- Motivationsförderung in Lehr-Lernsituationen
Curriculum Vitae
Publikationen
2024
-
Influence of taping on joint proprioception: a systematic review with between and within group meta-analysis , Dez. 2024, in: BMC musculoskeletal disorders. 25, 1, 480Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)
-
Learning from errors and failure in educational contexts: New insights and future directions for research and practice , 24 Sept. 2024, in: British Journal of Educational Psychology. S. 1–22Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Kommentar (Comment) / Leserbriefe ohne eigene Daten
-
Generative preparation tasks in digital collaborative learning: actor and partner effects of constructive preparation activities on deep comprehension , 2024, in: Frontiers in psychology. 15, 1335682Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
When is Knowledge of Performance (KP) superior to Knowledge of Results (KR) in promoting motor skill learning? A systematic review. , 2024, in: International Review of Sport and Exercise Psychology. 17, 1, S. 182-207, 26 S.Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
2023
-
Benefits of Enacting and Observing Gestures on Foreign Language Vocabulary Learning: A Systematic Review and Meta-Analysis , 10 Nov. 2023, in: Behavioral Sciences. 13, 11, 920Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Übersichtsartikel (Review)
-
Influence of taping on force sense accuracy: a systematic review with between and within group meta-analysis , 20 Okt. 2023, in: BMC sports science, medicine & rehabilitation. 15, 1, 138Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Promoting Complex Problem Solving by Introducing Schema-Governed Categories of Key Causal Models , Aug. 2023, in: Behavioral Sciences. 13, 9, 701Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
The effects of internal feedback and self-compassion on the perception of negative feedback and post-feedback learning behavior , Juni 2023, in: Studies in Educational Evaluation. 77, 101237Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
Reducing Lumbar Flexion in a Repetitive Lifting Task: Comparison of Leukotape and Kinesio Tape and Their Effect on Lumbar Proprioception , Mai 2023, in: Applied Sciences (Switzerland). 13, 10, 5908Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Fachzeitschrift > Forschungsartikel
-
How to support and integrate operators in CPPS: Insights from competency modelling for adapt and exchange scenarios , 2023, Intelligent Human Systems Integration (IHSI 2023): Integrating People and Intelligent Systems. S. 550–560Elektronische (Volltext-)VersionPublikation: Beitrag in Buch/Konferenzbericht/Sammelband/Gutachten > Beitrag in Konferenzband