INCLUSION? DO IT YOURSELF!
Inclusion? Do it yourself! A variety of materials for inclusive lessons
The following catalog contains numerous inclusive teaching and learning materials that you can make yourself. All materials are differentiated and linked to usage scenarios for different subjects. There is also a category “Inclusion and digitalization”, in which various teaching-learning tools and apps are presented.
Catalog: Inclusion - Do it yourself (The catalog is only available in German)
The idea, the concept, and the possible uses of the materials are explained in more detail in the video below (only available in German language).
Enjoy doing it yourself!
Tina Czaja
![Abgebildet ist das Deckblatt des Angebotskatalogs "Inklusion? Do it yourself! Materialvielfalt im inklusiven Unterricht"](https://tu-dresden.de/zlsb/ressourcen/bilder/forschung/inklusion/Deckblatt-Foto.png/@@images/97ed1e17-6426-4466-980b-b4b333c0c1e5.png)
© T. Czaja
![Abgebildet ist ein Spruch. Darauf ist ein Zitat von Albert Einstein zu lesen: "Jeder ist ein Genie! Aber wenn du einen Fisch danach beurteilst, ob er auf einen Baum klettern kann, wird er sein Leben lang denken, er sei dumm."](https://tu-dresden.de/zlsb/ressourcen/bilder/forschung/inklusion/Broschuere-Spruch.png/@@images/d5122102-a0d1-460e-b5bb-02039adf2fcf.png)
© T. Czaja
![Abgebildet ist eine Beispielseite aus dem Angebotskatalog "Inklusion? Do it yourself! Materialvielfalt im inklusiven Unterricht"](https://tu-dresden.de/zlsb/ressourcen/bilder/forschung/inklusion/Seite-1.png/@@images/362550c1-4e8c-4181-ac11-fc68b7427499.png)
© T. Czaja
![Beispiele aus dem Angebotskatalog zum Nachbasteln](https://tu-dresden.de/zlsb/ressourcen/bilder/forschung/inklusion/Schluessel-Schloss-Prinzip.png/@@images/5d43e14f-c632-4138-b84c-309df609b9cb.png)
© T. Czaja
![Bildergallerie aus dem Angebotskatalog](https://tu-dresden.de/zlsb/ressourcen/bilder/forschung/inklusion/Bildergalerie-II.png/@@images/01714b34-256c-490e-a9e1-ce512f1ccfb2.png)
© T. Czaja
DIY Inklusion © Tina Czaja
Contact
If you have any questions, suggestions and/or feedback on the project, please contact: