Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
419 Entries
2021
-
Didactic modeling of a digital instrument for the perception, construction and evaluation of ethical perspectives in AI systems , 2021, 2021 10th International Congress on Advanced Applied Informatics (IIAI-AAI). IEEE, New York [u. a.], p. 172-177, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Didaktische Prinzipien und ihre Unterstützungspotentiale für selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildungspraxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 123-129, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Die „digitale“ Realität in Bildungseinrichtungen des Handels. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Köhler, T. & Schulze-Achatz, S. (eds.). Münster: Waxmann, p. 287-298, 11 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Die dunkle Seite von Gamification. , 2021, Let them Play: Eine Reise zu spielbasiertem Lernen. Dresden: Akademie für berufliche Bildung, p. 24-25, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften. , 2021, In: 24. Workshop GeNeMe‘21 Gemeinschaften in Neuen Medien. p. XXVIII-XXXIXResearch output: Contribution to journal > Editorial (Lead article)
-
Distanzlernen während der Pandemie-bedingten Schulschließungen im deutschsprachigen Raum (2020). , 2021, Dresden: Technische Universität Dresden Electronic (full-text) versionResearch output: Preprint/documentation/report > Project report (Final and progress reports)
-
E.F.A - Sicher durch den Verpflichtungsdschungel. , 2021, In: Arbeitsmedizin, Sozialmedizin, Umweltmedizin : ASU ; Zeitschrift für medizinische Prävention. 2021, 10, p. 615, 618 p.Research output: Contribution to journal > Review article
-
Eine Checkliste und 20 Handlungsempfehlungen zur Integration des selbstgesteuerten Lernens in die Praxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. p. 429-452, 33 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Einsatz von Methoden zur Förderung selbstgesteuerten Lernens in der beruflichen Weiterbildungspraxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 191-201, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Einsatz von virtuellen 360-Grad-Lernräumen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Anwendungsfall. , 2021, Gemeinschaften in Neuen Medien. Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften: 24. Workshop GeNeMe‘21 Gemeinschaften in Neuen Medien. Köhler, T., Schoop, E., Kahnwald, N. & Sonntag, R. (eds.). Dresden: TUDpress/Thelem Universitätsverlag, p. 100-105, 6 p., A.7Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution