Publications
The Research Information System (FIS) provides the completed and ongoing projects and publications of the CODIP.
You can find our recently published releases below:
431 Entries
2021
-
Der Zusammenhang von Studienerfolg, Persönlichkeitsentwicklung und Digitalisierung – eine Reflexion gängiger Schlagworte der Hochschullehre anhand von vier Praxisprojekten der Technischen Universität Dresden. , 2021, Ursprünge hinterfragen - Vielfalt ergründen - Praxis einordnen. Thielsch, A., Bade, C. & Mitterauer, L. (eds.). Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, p. 81-93Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Designing External Knowledge Communication in a Research Network The Case of Sustainable Land Management , 2021, e-Science: Open, Social and Virtual Technology for Research Collaboration. Springer Link, p. 131-149, 19 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Didactic modeling of a digital instrument for the perception, construction and evaluation of ethical perspectives in AI systems , 2021, Proceedings - 2021 10th International Congress on Advanced Applied Informatics, IIAI-AAI 2021. IEEE, New York [u. a.], p. 172-177, 6 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Didaktische Prinzipien und ihre Unterstützungspotentiale für selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildungspraxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Schulze-Achatz, S. & Köhler, T. (eds.). Waxmann, p. 123-129, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Die „digitale“ Realität in Bildungseinrichtungen des Handels. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung.: Ein Handbuch für Theorie und Praxis.. Dyrna, J., Riedel, J., Köhler, T. & Schulze-Achatz, S. (eds.). Münster: Waxmann, p. 287-298, 11 p.Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Die dunkle Seite von Gamification. , 2021, Let them Play: Eine Reise zu spielbasiertem Lernen. Dresden: Akademie für berufliche Bildung, p. 24-25, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report
-
Digitale Partizipation in hybriden Realitäten und Gemeinschaften. , 2021, In: 24. Workshop GeNeMe‘21 Gemeinschaften in Neuen Medien. p. XXVIII-XXXIXResearch output: Contribution to journal > Editorial (Lead article)
-
Distanzlernen während der Pandemie-bedingten Schulschließungen im deutschsprachigen Raum (2020). , 2021, Dresden: Technische Universität DresdenElectronic (full-text) versionResearch output: Preprint/documentation/report > Project report (Final and progress reports)
-
E.F.A - Sicher durch den Verpflichtungsdschungel. , 2021, In: Arbeitsmedizin, Sozialmedizin, Umweltmedizin : ASU ; Zeitschrift für medizinische Prävention. 2021, 10, p. 615-618, 4 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Review article
-
Eine Checkliste und 20 Handlungsempfehlungen zur Integration des selbstgesteuerten Lernens in die Praxis. , 2021, Selbstgesteuertes Lernen in der beruflichen Weiterbildung: Ein Handbuch für Theorie und Praxis. p. 429-452, 33 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/anthology/report