Publications
91 Entries
2023
-
Über den Bildschirmrand hinaus: Kollaborative Multiscreen-Touch-Lernspiele im Kontext künstlicher Intelligenz , Sep 2023, p. 425 - 426, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Poster
-
Bereit für die Zukunft – Informatische Grundkompetenzen für alle Lehrkräfte , 15 Aug 2023, Digitalisierung in der Lehrer:innenbildung: Praxis digital gestalten. Ganguin, S., Tiemann, H., Glück, C. W. & Förster, A. (eds.). Springer Fachmedien Wiesbaden, Vol. 48. p. 33–64Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Secondary school students' mental models and attitudes regarding artificial intelligence - A scoping review , Jan 2023, In: Computers and education: artificial intelligence. 5, 5, p. 1-13, 13 p., 100169Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Review article
-
Exploring Students’ Preinstructional Mental Models of Machine Learning: Preliminary Findings , 2023, 16th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2023, Local Proceedings. Pellet, J. & Parriaux, G. (eds.). Zenodo, p. 233-236, 4 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Fächerverbindende Unterrichtseinheiten zur informatischen Bildung in den Grund-schulfächern Sachunterricht, Sport, Deutsch, Kunst und Ethik , 2023, Informatische Bildung in der Grundschule – Befunde, Diskussionen, Erfahrungen. Best, A., Grey, J., Gryl, I., Humbert, L., Kuckuck, M. & Schmitz, D. (eds.). Klinkhardt VerlagResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
Informatische Kompetenzen (angehender) Grundschullehrkräfte sichtbar machen: Ein Messinstrument mit selbsteinschätzungs- und aufgabenbasierter Komponente , 2023, INFOS 2023 - Informatikunterricht zwischen Aktualität und Zeitlosigkeit. Hellmig, L. & Hennecke, M. (eds.). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V., p. 217-226, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Maschinelles Lernen in der Sekundarstufe I erlebbar machen: Workshop-Konzept zur Entwicklung einer intelligenten Museumsapp , 2023, p. 429-430, 2 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Poster
-
Measuring Didactical Competencies for Informatics Education among Prospective Primary School Teachers , 2023, ISSEP 2023 : 16th international conference on informatics in schools. Local proceedings. Lausanne, p. 129-138, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
PraxisCheckUnterricht: 360° Videografie und immersive Unterrichtsreflexion , 2023, Workshops der 21. Fachtagung Bildungstechnologien (DELFI): Bildungstechnologien in der Schule. Gesellschaft für Informatik e.V., p. 31-38, 7 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Revision of the AIG Software Toolkit: A Contribute to More User Friendliness and Algorithmic Efficiency , 2023, Proceedings of the 15th International Conference on Computer Supported Education - Volume 2, CSEDU 2023. Jovanovic, J., Chounta, I., Uhomoibhi, J. & McLaren, B. (eds.). SCITEPRESS - Science and Technology Publications, Vol. 2. p. 410-417, 8 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution