Publications
91 Entries
2018
-
Möglichkeiten digital gestützter, hochschulübergreifender Kooperation in der Lehre. Fallbeispiele aus der sächsischen Hochschulbildung. , 2018, Communities in New Media: : Research on Knowledge Communities in Science, Business, Education and Public Administration - Proceedings of 21th Conference GeNeMe. TUDpress/Thelem UniversitätsverlagElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Paving the Way for Computer Science in German Schools , 2018, Progress in Pattern Recognition, Image Analysis, Computer Vision, and Applications. Bayro-Corrochano, E. & Hancock, E. (eds.). Cham: Springer International Publishing AG, Vol. 8827. p. 590-609, 20 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Chapter in book/Anthology/Report
-
The lone wolf dies, the pack survives?: Analyzing a Computer Science Learning Application on a Multitouch-Tabletop , 2018, Proceedings of the 18th Koli Calling International Conference on Computing Education Research - Koli Calling '18. Association for Computing Machinery (ACM), New YorkElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2017
-
Spielend leicht Lernspiele entwickeln - Ein Framework für Multitouch-Lernspiele , 1 Sep 2017, Bildungsräume : DeLFI 2017 - die 15. e-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik : 5. bis 8. September 2017, Chemnitz, Deutschland / Christoph Igel, Carsten Ullrich Martin Wessner (Hrsg.). Bonn: Gesellschaft für Informatik, Bonn, Vol. 273. p. 297-302, 6 p., (GI-Edition. Proceedings)Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
VIRTUAL. INTERNATIONAL. JOB ORIENTATED. –: BEST PRACTICE ON HOW VIRTUAL COLLABORATION COURSES CAN SUCCEED , 17 Mar 2017, 11 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to conferences > Paper
-
Digitale Bildung in der Schule – die Lehrkräfte sind der Schlüssel. Material- und Fortbildungsangebote zum Thema digitales Lernen , 9 Mar 2017, In: MedienPädagogik : Online-Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung. 2017, 28Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to journal > Research article
-
Fünf Argumente für einen grafischen Programmiereinstieg - eine Studie über vier Jahrgangsstufen , 2017, INFOS 2017 - 17. GI-Fachtagung Informatik und Schule - Informatische Bildung zum Verstehen und Gestalten der digitalen WeltElectronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2016
-
HIS – an international and digital summer school for STEM students , 1 Jan 2016, 10th International Technology, Education and Development Conference. IATED Academy, p. 2243-2252Research output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Informatik-Einstiege mittels Software, Hardware und auch unplugged : ein Vergleich , 2016, Informatik für Kinder. Thomas, M. & Weigend, M. (eds.). Norderstedt: Books on Demand, p. 35-44, 10 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
2015
-
Etablierung eines begabungsfördernden Lernumfeldes für Mädchen im Bereich Informatik. , 2015Electronic (full-text) versionResearch output: Book/Report/Anthology > Monograph