Nicolas Regel

Research assistant, PhD student
NameNicolas Regel
Main focus of the working group:
Digital media in mathematics education
Core research areas
Development of digital learning environments for chaining and linking functions.
The current project is the website math-nodes.com. There you can work with functions in an environment based on flow-based programming. Tasks and further material on the learning environment can be found on the site.
I am very happy to receive feedback or cooperation requests for the learning environment.
Curriculum vitae
2019 | Doctoral student at the Chair of Didactics of Mathematics |
2019 |
Research Associate at the Chair of Didactics of Mathematics |
2019 | First state examination Teacher Training - Secondary Schools (studied subjects: Mathematics and Physics) |
2014 - 2019 | Head of the school band at the "Heinrich Zille Radeburg" secondary school |
2014 - 2019 | SHK of the Chair of Didactics of Physics |
2012 - 2019 | Scholarship holder at the Protestant Villigst Study Center |
2012 - 2017 |
Scholarship holder at the German National Academic Foundation |
2012 | Abitur with distinction at Georg-Christoph-Lichtenberg Gymnasium, additional honors in both advanced courses in mathematics and physics |
Teaching
Exercises and tutorials: Fundamentals of mathematics, algebra, analysis
Seminars: Didactics of geometry, new media in mathematics teaching
Practicals: Physics school experiments I - II, practical school exercises
Publications
-
Der Objektaspekt im Fokus: Konzeptuelle Erweiterungen der Funktionenmaschine am Mathe-Synthesizer , 2024, Beiträge zum Mathematikunterricht 2024: 57. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. Ebers, P., Rösken, F., Barzel, B., Büchter, A., Schacht, F. & Scherer, P. (eds.). WTM, p. 1221 - 1224Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Auditive Erlebnisse als Ausgangspunkt für das Verketten und Verknüpfen von Funktionen , 2022, Beiträge zum Mathematikunterricht 2022: Vorträge auf den Jahrestagungen der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik. WTM, p. 179–182, 4 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Funktionen mit dem Synthesizer fächerübergreifend darstellen und erkunden , 2021, Beiträge zum Mathematikunterricht 2021: vom GDM-Monat 2021 der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik (GDM) (1.-25. März 2021). Hein, K., Heil, C., Ruwisch, S. & Prediger, S. (eds.). Münster: WTM, Vol. 2021. p. 169-172, 4 p., (Beiträge zum Mathematikunterricht)Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Mathematik hören: Analysis mit dem Synthesizer , 2020, Beiträge zum Mathematikunterricht 2020: auf der 54. Jahrestagung der Gesellschaft der Didaktik der Mathematik (GDM). Siller, H., Weidel, W. & Wörler, J. F. (eds.). Münster: WTM, p. 749–752, 4 p., (Beiträge zum Mathematikunterricht)Electronic (full-text) versionResearch output: Contribution to book/conference proceedings/anthology/report > Conference contribution
-
Mathematik hören: Ein Zugang zur Sinusfunktion über Schwingungen, Töne und Klänge , 2020, Dresden: Technische Universität Dresden, 170 p.Electronic (full-text) versionResearch output: Types of Thesis > Master thesis