PUBLIKATIONEN
Hemker, L., Prescher, C., & Narciss, S. (2017). Design and Evaluation of a Problem-Based Learning Environment for Teacher Training. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 11(2), 10.
Hemker, L., Prescher, C., & Narciss, S. (2016). Gestaltung und Erprobung problemorientierter Seminare zum Thema "Messen & Beurteilen". Zeitschrift für Hochschulentwicklung 11, 3, 173-187.
Hemker, L. & Kavšek, M. (2010). The relative contribution of relative height, linear per-spective, and texture gradients to pictorial depth perception in 7-month-old infants. Perception, 39, 1476-1490.
Kavšek, M. & Hemker, L. (2010). Joint effects of surface texture and relative height in infant pictorial depth perception. Perception, 39, ECVP Supplement, 163.
Hemker, L., Granrud, C. E., Yonas, A., & Kavšek, M. (2010). Infant perception of surface texture and relative height as distance information: A preferential-reaching study. Infancy, 15, 6-27.
Hemker, L. (2007). Die Entwicklung visueller Fähigkeiten – Analysen zur bildhaften Tiefenwahrnehmung im ersten Lebensjahr. Berlin: Logos (zugleich: Dissertation, Universität Bonn).
Konferenzbeiträge
Prescher, C., Hemker, L., & Körndle, H. (2016). Erprobung und Evaluation problembasierter Seminargestaltung in der Lehrerbildung. Poster. 50. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Leipzig.
Hemker, L., Prescher, C., Körndle, H., & Narciss, S. (2016). Gestaltung und Erprobung problemorientierter Seminare in der Lehrerbildung. Vortrag. PBL 2016. Zürich.
Kavšek, M. & Hemker, L. (2010). Joint effects of surface texture and relative height in infant pictorial depth perception. Poster. 33rd European Conference on Visual Perception. Lausanne, Switzerland.
Hemker, L. & Kavšek, M. (2007). Five- and seven-month-old infants’ perception of surface texture and relative height as distance information. Poster. Society for Research in Child Development, Biennial Meeting. Boston, MA/USA.
Hemker, L. & Kavšek, M. (2005). Die Wahrnehmung bildhafter Tiefe im Säuglingsalter. Poster. 17. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie. Bochum.
Kavšek, M. & Hemker, L. (2005). Wahrnehmungsentwicklung in der frühen Kindheit. Vortrag. Entwicklungspsychologisches Kolloquium „Cognition and Development“, Giessen.
Kavšek, M. & Hemker, L. (2004). Modal and amodal completion processes in infancy. Poster. IVth Biennial International Conference on Infant Studies, Chicago, Illinois/USA.